wtorek

Przedłużamy spodnie ... DIY

Potrzeba matką wynalazku ... o tak ... więc do dzieła ... jak przedłużyć spodnie ...



Po wakacjach okazało się, że mój synek urósł ... oczywiście wiem, że dzieci rosną ... ale tak szybko ???
Po wyjęciu spodni z szafy okazało się, że wszystkie są za krótkie ...
Kupiłam trzy pary nowych spodni dresowych, ale tych za krótkich szkoda mi było wyrzucić ... tak mam i nic na to nie poradzę.

Wcześniej pokazywałam Wam mój sposób na przetarte kolana o TUTAJ 

Dzisiaj kolejny przydatny sposób dla wszystkich mam ...


1. Prosimy grzecznie dziecko, żeby przymierzyło spodnie ;)
2. Sprawdzamy ile centymetrów brakuje, żeby spodnie były dobre.
3. Szpilką zaznaczamy środek kolana.
4. Gdy dziecko zdejmie już spodnie  odmierzamy połowę potrzebnej długości, od szpilki w górę. Chodzi o to, żeby wstawka wypadła na środku kolana. Wtedy wygląda to naturalnie. Załóżmy 10 cm wszytej wstawki rozkłada się po 5 cm w górę i w dół kolana.
5. W tym miejscu przecinamy spodnie.
6. Odmierzamy obwód nogawki z zapasem ok. 2 cm.
7. Wycinamy odpowiedni wymiar obwód / wysokość wstawki z tkaniny. Ja kupuję w second hand jakieś spodnie dresowe w odpowiednim kolorze. Można wstawić specjalnie inny kolorek.
8. Zszywamy naszą wstawkę.
9. Wstawkę (tubę) przyszywamy do dołu nogawki. Oczywiście na lewej stronie.
10. Teraz wkładamy dół nogawki z przyszytym kawałkiem do góry nogawki. Tak, żeby prawe strony tkaniny były ułożone do siebie.
11. Zszywamy
12. Koniec :)


Jeśli ktoś ma wątpliwości piszcie. W razie potrzeby wykonam dodatkowe zdjęcia w trakcie przerabiania kolejnych spodni ...

Robiłam je tak szybko, że zapomniałam o robieniu zdjęć pomiędzy ...


W jasnych spodniach przed szyciem wyhaftowałam na wstawkach 12 w kolorze czerwonym. Tak, żeby pasowała do ściągaczy.

Panie z przedszkola zapytały, gdzie kupiłam takie fajne spodnie ... to jest dla Mnie SUKCES !!!!!

Oczywiście w ten sposób możemy przedłużyć spodnie w każdym rozmiarze :) Również jeansy ... już próbowałam, tylko nieco inną metodą ...

XOXO

17 komentarzy:

  1. Czekałam na ten wpis od wczoraj :) Mam tyle za krótkich spodni. Jestem zachwycona !!!! Dzięki :)
    Paula

    OdpowiedzUsuń
  2. super! muszę Ci szczerze powiedzieć, że świadczy to o niewątpliwym geniuszu,...Twoim oczywiscie- takie proste!!!
    ruszam do przegladu!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak fajnie jest mieć taką pomysłową koleżankę która w dodatku chętnie się nimi dzieli :)

    OdpowiedzUsuń
  4. potrzeba zawsze podsuwa najlepsze pomysły! :D super wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
  5. genialnie - na pewno ten sposób wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. bomba! zapamiętam.. na pewno mi się przyda :))) myślę, ze nawet gdy mały przetrze materiał na kolanach... to zamiast robić łatki można od razu przedłużyć.. i ma nowe spodnie! na pewno wykorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Niesamowite! Mój syn też powyrastał z dresów.
    Świetny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam Twoje pomysły!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Może podrzucę kilka par ? :)
    Po wakacjach wyciągnęło naszego Młodego w górę....

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow wyszły świetnie i pomysł bardzo fajny!

    OdpowiedzUsuń