poniedziałek

Czerwona lampa z recyklingu - elegancki, designerski element w pokoju dziecięcym

Czerwona lampa.


Od kiedy zaczęłam zmieniać kolorystykę w pokoju synka, miałam problem z lampą. 

Kolory, które wybrał mój syn to:

czerwony
żółty
czarny

Szukając w sieci potwierdzenia o podjęciu dobrej decyzji co do tych bardzo wyrazistych kolorów natknęłam się na artykuł, który opisuje zależność pomiędzy znakiem zodiaku i barwami pasującymi do charakteru.
Oczywiście mocne i zdecydowane barwy to coś co uwielbiają Barany (znak zodiaku!)



"Barany to silne osobowości, które lubią zdecydowane barwy tak samo jak podejmowanie szybkich i konkretnych decyzji. Może to być zaletą w urządzaniu wnętrz, gdyż zdecydowanie, pewność swojego stylu i działania może tworzyć w domu harmonijną całość. Wydaje się, że dla tego typu osobowości najlepsze barwy w sypialni to właśnie wyrazista czerń i uzupełniająca ją szarość w różnych detalach. Nie braknie tu także miejsca dla pięknie wkomponowanych i uporządkowanych detali, które zdobią ten intymny i klimatyczny pokój."

Nie ma co się dziwić... dzieci nie podążają za trendami, tylko mówią w prost co im się podoba.

Szukając drugiego znaku zodiaku, tym razem mojej córki trafiłam na to zdjęcie.

Widzicie lampę na poniższym zdjęciu? 

Właśnie ta lampa i kolor czerwony zainspirowały Mnie do stworzenia projektu RED Hector. Red = czerwony, Hector to imię mojego syna.

NA FALI : Modernistyczna sypialnia od studio m Katarzyna Kosieradzka

Często działam impulsywnie, nie zastanawiając się dłużej nad danym projektem.

Chwyciłam co miałam w domu, pojechałam tylko po gotowy kabel z oprawką i zaczęłam tworzyć.

Do zrobienia lampy potrzebujemy:

- kabel z oprawką 
- bawełnianą bluzkę w wybranym kolorze
- klej wikol lub podobny
- nożyczki
- żarówkę (najlepiej jak największą
- zakrętkę od dużego lakieru do włosów lub sprayu

Zaczynamy od pocięcia naszej bluzki na paski szerokości około 1-1,5 cm. Nie muszą być idealnie równe, nie ma to większego znaczenia.


Następnie paski rozciągamy. Powstaną nam zawinięte odcinki tkaniny, które prezentują się w bardzo ciekawy sposób.


Teraz zabieramy się za gotowy kabel z oprawką, który kupicie w każdym markecie budowlanym za około 11zł. Wygląda on tak jak na zdjęciu poniżej.


Oprawka jest przystosowana do klosza i wygląda nieciekawie, gdy wkręcimy tak po prostu żarówkę. Dlatego użyłam nakrętki od dużego lakieru do włosów.

W nakrętce wycinamy otwór o średnicy dolnej części oprawki. Używamy do tego małego nożyka.

Całość składamy w ten sposób.



Wygląda to tak.





Teraz zaczynamy zabawę, w której mogą pomagać dzieci. Mój syn podawał mi paski tkaniny i smarował klejem oprawkę, a później kabel.



Nawijamy tkaninę, nie naciągając jej. Delikatnie przykładamy do oprawki posmarowanej klejem.



Tak wygląda owinięta cała lampa.


Możecie użyć różnych kolorów tkaniny i różnych faktur. Długość kabla również możecie regulować według potrzeb. Np. przewiązując go w ten sposób.


Teraz pozostaje powiesić ja na miejscu i cieszyć się designerską lampą za 25 zł.



Koszty:
- kabel 11 zł
- bluzka 1 zł (secondhand)
- żarówka 13 zł

Pomysł jest mojego autorstwa. Wymyślony pod wpływem chwili. Użycie zakrętki z lakieru do włosów było spontaniczne. Musiałam czymś zakryć gwint oprawki.

Pamiętajcie pokój dziecięcy to miejsce zabaw, spokojnych snów i relaksu. Pozwólcie swoim dzieciom wybierać kolory, wzory, zabawki i spełniajcie ich marzenia o wspólnej zabawie.


Czas beztroskich zabaw szybko mija. A wspomnienia  dzieciństwa to coś co zostaje na całe dorosłe życie...


Post powstał przy współpracy z: homify

XOXO

21 komentarzy:

  1. WOW ale świetny pomysł! Bardzo mi się podoba takie wykonanie! I prezentuje się świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy pomysł. Uwielbiam takie kreatywne rozwiązania.
    pozdr Lu

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny sposób! Takie diy to ja bardzo, bardzo lubię :)
    Pozdrawiam, Marta

    OdpowiedzUsuń
  4. Super pomysł też się zastanawiałam nad taką lampą do pokoju syna, ale w moim mieście nie mogłam takiej znaleźć, a ze sklepu internetowego trzeba by jeszcze zapłacić za koszty dostawy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Własne rękodzieło jest najbardziej oryginalne. Świetnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super pomysł:-) Wygląda na bardzo wygodną w użyciu:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Proste rozwiązanie, a jak bardzo zmienia wystrój wnętrza! Super inspiracja:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. ale czad. gratuluję pomysłu. i pomocnika!

    OdpowiedzUsuń
  9. No i właśnie zniszczyłaś mój światopogląd, bo myślałam, że to moja lampa za 36zł rozwaliła system... :) Też niby lampa typu "kabel i żarówka", a jednak efekt całkiem inny... A Twoja lampa naprawdę świetnie się komponuje w pokoju dziecięcym! Pozdrawiam ciepło, Marta

    OdpowiedzUsuń
  10. No i właśnie zniszczyłaś mój światopogląd, bo myślałam, że to moja lampa za 36zł rozwaliła system... :) Też niby lampa typu "kabel i żarówka", a jednak efekt całkiem inny... A Twoja lampa naprawdę świetnie się komponuje w pokoju dziecięcym! Pozdrawiam ciepło, Marta

    OdpowiedzUsuń
  11. Prosty i efektowny pomysł - takie rzeczy lubię!

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękny patent :)
    To już szukam bluzki, ale zielonej ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajny przykład, na to jak w prosty sposób z nieużytecznej rzeczy zrobić coś naprawdę fajnego i przydatnego ponownie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne rozwiązanie! Myślę, że takie dekoracje super sprawdzają się w nowoczesnych wnętrzach. Trzeba się otworzyć na nowe i testować. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Super, genialny pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Lampa genialna w swej prostocie. Gratuluję pomysłu to pokazuje po raz kolejny ze Polak Potrafi a czytając Pani Bloga człowiek inspiruje się

    OdpowiedzUsuń
  17. Zgadzm się z moim przedmówcą super pomysł proponuję tylko np. montaz żarówki Led będzie już na wskroś pro ekologicznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. O jaaa ale fajnie, że dałaś tej lampie nowe życie i wykorzystałaś ją w swoim pokoju. Bardzo ładnie wygląda, tak nowocześnie. Ja niestety sama takich pięknotek tworzyć nie umiem ale za to mogę pochwalić się, że ostatnio na https://kupujlampy.pl/6-lampy-sufitowe kupiłam w okazjonalnej cenie bardzo ładną lampę sufitową. Jak porównałam ceny z konkurencją to na prawdę upolowałam świetną okazję :) Nie wydałam dużo, a mój pokój wygląda jakoś inaczej, dużo ładniej :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Skoro można, to dlaczego nie? Mnie takie rzeczy jak najbardziej przekonują. Jeśli dzisiaj jesteście w stanie przygotować aranżację zgodnie w Waszym gustem, to zdecydowanie warto w to pójść. Miejcie to na uwadze!

    OdpowiedzUsuń
  20. Apropo tych produktów do włosów, to z jakich korzystasz? Czegoś z takiej półki - https://www.fryzomania.pl/ ? Czy przeciętniaków?

    OdpowiedzUsuń