środa

Płaszcz, czyli nowe obicie pufy w pokoju córki - DIY

RECYKLING



Nurt, który uwielbiam. Nie ma nic bardziej kreatywnego, niż nadanie niepotrzebnej rzeczy drugiego życia.  


Mnie najbardziej kręcą nietypowe rozwiązania.

Tym razem ze starego płaszcza uszytego z grubej, czarnej tkaniny postanowiłam zrobić nowe obicie pufy.

Pufa, koloru różowego stała w pokoju córki i spędzała mi sen z powiek. Obiecałam jej jakiś czas temu, że ten ostatni element starego (RÓŻOWEGO) pokoju zniknie raz na zawsze.

Poniżej zdjęcie pokoju córki. Wszystko B&W. Tylko ta pufa pozostała w różowym kolorze... no musiałam coś z nią zrobić


Zaczęłam od rozcięcia płaszcza na części. Zaczynamy od odcięcia podszewki. Następnie na lewej stronie wycinamy szwy łączące poszczególne elementy. Musimy pozyskać osobno rozprute rękawy, osobno kołnierz i wreszcie największy element czyli plecy razem z przodem  (te elementy pozostawiamy złączone)

Ja przyznam się szczerze, iż nie rozpruwam tylko wycinam zszycia i tak otrzymuję pojedyncze elementy. Możecie użyć nożyczek lub czegoś elektrycznego do wycinania. Ja wycinam nożyczkami elektrycznymi SKIL.

Odcinamy też guziki. Jeśli chodzi o kieszenie zewnętrzne to zależy od Was i od modelu kieszeni. W tym przypadku kieszenie zostawiłam na swoim miejscu. Możecie je zaszyć lub zostawić w naturalnej formie. 




Służą jako schowek na książkę lub telefon.



Wszystkie elementy będziemy układać na pufie lewą stroną do góry i spinać szpilkami. W ten sposób łatwo będzie je zszyć na maszynie. 



Zaczęłam od największego elementu, czyli pleców, które przykryły prawie całe siedzisko pufy. Przód płaszcza zakrył boki.

Elementy, które wystawały poza pufę obcięłam i zaczęłam bawić się w puzzle. Musicie starać się dopasować do siebie elementy w taki sposób, żeby  zakryły całą pufę.

Ja np. dół obydwóch rękawów zszyłam ze sobą i w ten sposób miałam już zakrytą jedną stronę pufy.


Tutaj musicie wykazać się kreatywnością i przypomnieć sobie zabawy z dzieciństwa w nieukładanie kolców lego i puzzli. 


Starajcie się przypinać szpilkami poszczególne elementy i zszywać je ze sobą. I tak po kolei. Najtrudniej jest zszyć ostatni element. Musi być dość ciasno przyszyty do reszty, ale na tyle luźno żeby wsunąć go ponownie na pufę. 


Na koniec odwracamy pufę do góry nogami i przy użyciu zszywacza tapicerskiego mocujemy tkaninę na stałe. Jeśli odnawiacie starą pufę tak jak ja, wtedy nie musicie wykańczać spodu poszewką, ponieważ ona już tam jest. 

Uwierzcie mi, że to jest bardzo proste i każdy może wykonać to samodzielnie w domu.

Jeśli macie w domu fajną pufę, lecz nie w tym kolorze...

Jeśli spotkacie w komisie meblowym pufę, która jest ładna ale ten kolor...

Jeśli chcecie coś zmienić...

Wystarczy wybrać odpowiednią tkaninę. Może być nowa lub możecie poddać recyklingowi niepotrzebny płaszcz.

Polecam płaszcze ze względu na duży rozmiar. Im większy płaszcz, tym mniej sztukowania.



XOXO

19 komentarzy:

  1. Fajne. Kreatywne i ładne wykonanie.
    K.P.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nic się nie może zmarnować- REWELACJA!

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacyjny! A już ta kieszonka na książkę mnie na łopatki położyła :p

    OdpowiedzUsuń
  4. I można? Można... :-D Extra!

    OdpowiedzUsuń
  5. Super wyszła, świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny i praktyczny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajnie :) Mały, stylowy i praktyczny mebel.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow wyszło naprawdę super, niestety nie mam takich zdolności jak Ty.

    OdpowiedzUsuń
  9. Super kreatywne! ja jednak jestem chyba tradycjonalistką, no i nie mam takich zdolności... ale widziałam podobną pufę ostatnio w odyssea meble :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny pomysł :) U mnie ostatnio takie zmiany, że kupiłam materac nawierzchniowy na wersalkę i czuję się jakbym miała nowe łóżko :) W końcu wygodnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne pomysły ! Ja ostatnio dokonałam zmiany co to mojego miejsca spania. Łóżko juz nie było takie wygodne, więc zakupiłam materac nawierzchniowy z PlanPur i to była najlepsza zmiana od dawna !

    OdpowiedzUsuń
  12. Ekstra to wygląda, ja mam akurat tylko wersalkę i jej nie mogę przerobić za bardzo, jedyne co zrobiłam to zakupiłam materac nawierzchniowy żeby było wygodniej :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Normalna sprawa. Dzisiaj jesteście w stanie bez problemu zaopatrzyć się w nowoczesne meble. Kluczem będzie jednak to, byście wiedzieli, co może się sprawdzić w Waszym przypadku. Jeśli szukacie łóżeczek dziecięcych, to na pewno warto zajrzeć do https://www.filo-shop.pl/sklep/dla-dzieci/lozka-dzieciece/lozko-domek/lozko-domek-z-barierkami-bell-w-stylu-skandynawskim-kolory. Takie domki-łóżka mogą być dla Was bardzo dobrą opcją, pomyślcie nad tym.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja również aranżowałam pokój córki niedawno. Zależało mi na tym, aby pasował do jej stylu, do jej świata, że tak powiem. Znalazłam świetne akcesoria do pokoju dziecięcego na https://emako.pl/pol_m_Pokoj-dzieciecy-2986.html i zamówiłam kilka rzeczy. Nie mogę się doczekać aż kurier przywiezie paczki, wyślę córkę do koleżanki, a ja w tym czasie odmienię jej pokoik :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja zmieniłam za to obicie w zagłówku naszego łózka i wyszło super. Wzięło nas też na metamorfozę pokoju naszego syna. Kupiliśmy mu nowe meble do pokoju dziecka z https://www.meblezbajki.pl/ i nowe dodatki z jego ulubionym klubem piłkarskich. Rafałek jest zachwycony swoim pokojem :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Podczas remontu w moim domu skorzystałem z oferty sklepu https://spectrumsmart.pl/ , ponieważ polecił mi ich mój dobry znajomy. Uzyskałem profesjonalną pomoc oraz porad związane z doborem oświetlenia. Jeżeli jestesście zainteresowani to wszelkie informacje znajdziecie na stronie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam dwie pufy, które bardzo ładnie wyglądają w moim salonie. Mam też wysłużoną już kanapę, ale kupiłam na nią narzutę z https://flhf.com.pl/asortyment/narzuty/, aby ukryć jej mankamenty. Narzuta jest w kolorze puf aby ładnie do siebie pasowały. Taki salon mi się bardzo podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Pięknie wyszło. Zainspirowałaś mnie do zmian :) Na pewno będę chciała coś podobnego u siebie zrobić z pufą oraz ze starym fotelem. Niedawno zainwestowaliśmy w rolety dzień noc do domu ze sklepu https://www.agatarolety.pl/ i bardzo się z nich cieszę. Mamy więcej prywatności i cienia w lato.

    OdpowiedzUsuń
  19. A co byś zmieniła, żeby upiększyć tę salę konferencją w Lublinie - https://dworekarkadia.pl/konferencje.html
    Czy w ogóle trzeba tutaj cokolwiek zmieniać?

    OdpowiedzUsuń