poniedziałek

Jak przerobić roletę okienną... czyli poszwa na kołdrę w roli głównej - DIY

Roleta okienna.

projekt rolety DIy zrób to sam, jak zrobić roletę, inspiracje wnętrza, blog wnętrza DIy inspirujące pomysły zrób to sam,blogerka wnętrzarska

Ma ją prawie każdy z nas. Niestety mogła wypłowieć, kolor wnętrza się zmienił, opatrzyła nam się... a jednak ciągle wisi w Naszym wnętrzu???

Czas to zmienić.


Użyłam niepotrzebnej poszwy na kołdrę i zmieniłam moją roletę w pracowni w godzinę.

pomysły i inspiracje do domu, blogerka wnętrza DIY



Do wykonania rolety użyłam:

-poszwy na kołdrę
- kleju typu Wikol
- pojedynczych kostek mozaiki firmy Dune
- taśmy dwustronnej

Poszwę musimy rozprasować i rozpruć na szwach. Otrzymamy w ten sposób duży kawałek tkaniny.

pomysły i inspiracje do domu, blogerka wnętrza DIY

Roletę odklejamy. Przeważnie jest przymocowana za pomocą taśmy dwustronnej.

roleta okienna jak przerobić

Wyjmujemy też obciążnik, który jest w tunelu na dole rolety. Otrzymujemy w ten sposób: materiał, rurkę i listwę obciążającą roletę.


Na tkaninie kładziemy roletę lewą stroną do góry i przyklejamy koniec tkaniny na dole rolety.


Teraz odwracamy roletę i tworzymy marszczenia(zaczynamy od dołu rolety). Każdą przyklejamy do rolety.

marszenia na tkaninie jak zrobić, klejenie tkaniny

W równym ułożeniu tkaniny pomoże nam listwa obciążająca wyjęta wcześniej z rolety.


Krok po kroku używamy kleju do stabilizacji zakładek.

klej wikol zastosowanie, wikol bezbarwny klej do wszystkiego, ulubiony klej domowy WIkol

Po zakończeniu etapu tworzenia zakładek odwracamy roletę i podklejamy boki. 
Pamiętajcie o wcześniejszym włożeniu obciążnika do tunelu na dole.
Obcinamy nadmiar tkaniny na górze rolety i podklejamy.


Moją roletę ozdobiłam pojedynczymi kamiennymi kostkami mozaiki Dune(każda kostka ma wytłoczony inny wzorek)

ladies designs, blogerka DIy zrób to sam

Kostki mozaiki mocujemy przy użyciu kleju.

projekt rolety DIy zrób to sam, jak zrobić roletę, inspiracje wnętrza, blog wnętrza DIy inspirujące pomysły zrób to sam,blogerka wnętrzarska

Teraz na górze rolety przyklejamy taśmę dwustronną. Następnie przyklejamy górę do rurki w miejscu, w którym wcześniej była umocowana.


Roletę wieszamy w docelowym miejscu.

projekt rolety DIy zrób to sam, jak zrobić roletę, inspiracje wnętrza, blog wnętrza DIy inspirujące pomysły zrób to sam,blogerka wnętrzarska

Tkanina, jej kolor, faktura i sposób marszczenia jest oczywiście dowolny. 

projekt rowety DIy zrób to sam, jak zrobić roletę, inspiracje wnętrza, blog wnętrza DIy inspirujące pomysły zrób to sam

W ten sposób możecie przerobić każdą roletę okienną.

Powodzenia.

XOXO

26 komentarzy:

  1. Brawo ty. Ładnie wyszło i świetnie się prezentuje

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pomysł. Taki recykling to ja rozumiem. Giza

    OdpowiedzUsuń
  3. Ha genialne! No i powiem szczerze, że jej nowa wersja podoba mi się o wiele bardziej! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem pod wrażeniem! Świetna robota :)
    Pozdrawiam, Marta

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajnie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A jak się taka rolete zwija z tymi zakładkami?

    OdpowiedzUsuń
  7. No proszę, brawo, doskonały pomysł i świetne wykonanie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Skąd Wy bierzecie pomysły na takie rzeczy. ;-) Podziwiam i chyba spróbuję sama. Tyle że sama mam dużą roletę i duże okno to będzie trudniej. Może wymienię, wycena okien wychodzi korzystnie. :-D

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny,prosty pomysł a efekt wyszedł bardzo oryginalnie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Genialny pomysł, super metamorfoza! :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Gratuluję pomysłu! Świetna zmiana niewielkim kosztem. Wygląda to bardzo fajnie :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetnie ci to wyszło, jak zwykle bardzo kreatywne inspiracje :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wow nigdy nie pomyślałem żeby samemu stworzyć rolety ! Świetnie wyglądają muszę przyznać.

    OdpowiedzUsuń
  14. Rozwiązanie bardzo oryginalne muszę przyznać , fajnie nawet Ci to wyszło.

    OdpowiedzUsuń
  15. To wygląda naprawdę niesamowicie! Wypróbuje u siebie, jak tylko skończy się naprawa okien. Bo teraz nie chciałabym, żeby Panowie monterzy mi wszystko ubrudzili :D Na pewno dopasuje jakiś materiał i wykonam coś po swojemu

    OdpowiedzUsuń
  16. Swietny pomysł! Właśnie jestem w trakcie remontu kuchni i szukam właśnie takich inspiracji. Nie mam dużego budżetu, dlatego próbuję kombinować i wiele rzeczy odnowić sama.
    Muszę kupić tylko rzeczy związane z drobnymi elementami od żarówek, zlewu do bezpieczników automatycznych. Wszystko i tak kupuję online aby wyszło taniej. Mąż jest złotą rączką, więc wszystko później będzie montował :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Brawo, podziwiam odwagę i zaradność. Nie każdy ma taki talent i zawsze bezpieczniej jest znaleźć sklep producenta, w celu zakupu nowej rolety. Dlaczego sklep producenta? Mamy wtedy gwarancję lepszej jakości niż w przypadku rolet znalezionych np. w markecie, gdzie prym wiodą produkty z Chin. Warto zainwestować w porządne rolety, posłużą nam na długo.

    OdpowiedzUsuń
  18. W sumie, wygląda to bardzo ciekawie. Jeśli mówimy o kwestiach związanych z aranżacją mieszkania, to nie można nie wspomnieć o specjalnych domkach - łóżkach dla dzieci od https://www.filo-shop.pl/kategoria-produktu/dla-dzieci/lozka-dzieciece/lozko-domek. Wyglądają niesamowicie, a dzieciaki faktycznie chcą spędzać w nich czas. Powinniście bliżej sprawdzić ten temat!

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo ciekawy i oryginalny pomysł. Roleta wygląda bardzo fajnie.

    OdpowiedzUsuń
  20. Wow super, że sama potrafisz takie rzeczy robić. Ja jestem lewa do takich zadań. Chciałam sobie uszyć roletę ale okazało się, że nie potrafię zszyć sobie sama skarpetki :D Kupiłam rolety wolnowiszące w sklepie internetowym AgataRolety.pl i w sumie dobrze zrobiłam bo w życiu bym sobie takich ładnych rolet nie uszyła jak kupiłam te bezpośrednio od producenta.

    OdpowiedzUsuń
  21. Jestem pod wrażeniem. Zawsze podziwiam ludzi, którzy potrafią sami zrobić coś pięknego. Dziękuje za praktyczne ujęcia zdjęć.

    OdpowiedzUsuń
  22. A jeśli chodzi o takie oświetlenie ogrodowe - https://www.lampy-ogrodowe.pl/produkty/kategorie/lampy-natynkowe ? Uważacie, że to jest dobry kierunek? Na co zwrócić uwagę, aby to miało ręce i nogi?

    OdpowiedzUsuń