niedziela

KONSOLKA

Już jest....

fot.LadyDi


Konsolka.....zawsze chciałam takie cudo....

Znalazłam ją na targu staroci w Barcelonie, pisałam o wyprawie tutaj


Na parkingu przyjrzałam się jej z dumą i włożyłam do samochodu. Jechała pośród innych skarbów w podróż w nieznane...

fot.LadyDi

Po powrocie do domu zaczęłam przyglądać się jej dokładniej i szukać jej miejsca, a co za tym idzie....myśleć nad jej drugim życiem - a dokładnie o kolorze i funkcji jaką ma pełnić.

fot.LadyDi



Postawiłam na przecierkę, ponieważ po oczyszczeniu konsolki ukazało się piękne usłojenie.Szkoda było mi zamalować te piękne nogi.  Blat jest ciemny dla kontrastu.
Gdyby ktoś chciał zrobić na swoich meblach podobny efekt:
Najpierw oczyściłam ją papierem ściernym. Później szczotką "wyszczotkowałam" drewno w celu wydobycia usłojenia. Odkurzyłam i wzięłam się za nogi. W ruch poszła pasta bieląca do drewna. Wcierałam ja starannie. Na drugi dzień papierem ściernym zdzierałam delikatnie pastę. Pozostała tylko w zagłębieniach. Następnie pokryłam nogi bezbarwnym woskiem. Łączenie nóg z blatem oddzieliłam taśmą malarską, żeby nie pobrudzić pobielonych już nóg. Blat pokryłam olejem, który został mi po olejeniu schodów. Gdyby komuś zależało na kolorze, to poszukam puszki. W tym momencie nie wiem gdzie jest. Na koniec blat pokryłam woskiem.


fot.LadyDi



Chciałam uzyskać efekt nadgryzionego zębem czasu mebla, którego nogi będą komponowały ze ścianą z cegieł ( dopiero powstanie)  blat natomiast kolorem miał współgrać ze schodami.
Konsolka jest ukończona i stać będzie w miejscu widocznym z salonu i po przekroczeniu wejścia do domu, w pobliżu schodów prowadzących na piętro.
Jest tam odcinek ściany, który mam zamiar pokryć cegiełką, taką jak w moim przedpokoju. Tutaj widać w tle.

Towarzyszyć jej będzie lustro. Pokażę je wkrótce ...





Ciekawa jestem czy lubicie taki styl? Większość z Was prawdopodobnie pomalowałaby ją na biało...
Ja również myślałam o tym. Jednak w takiej formie pasuje u nas najbardziej.

pozdrawiam 

87 komentarzy:

  1. konsola jest oszałamiająca :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna - genialna metamorfoza!!!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie skomponowałaś kolory, a i wykonaniu niczego nie brakuje. Sama chciałabym taką konsolę
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale ja pięknie odnowiłaś! I jeszcze lustro będzie, super, marzenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) kochana marzenia trzeba spełniać :) do dzieła:)

      Usuń
  5. Cudo!!! Tak forma jak i kolor, wspaniale ja odnowilas :-)
    Ja pewnie tylko blat salabym bialy zeby pasowala do mojego wnetrza..:-)
    usciski serdeczne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :) chodzi właśnie o to, żeby dopasować mebel do własnego wnętrza i mieć taki jaki nam się podoba :)
      pozdrawiam

      Usuń
  6. Piękna!!! Robi wrażenie:)))
    Teraz to mi namieszałaś w głowie, bo dostałam po babci jej toaletkę i miała iść pod pędzel, ale teraz to mam mętlik w głowie...hm, pomyślę...

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie też sie podoba i świetnie ją odnowiłas :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Jest piękne! Świetna robota!
    Kolory bardzo ładnie ze sobą współgrają, ale nie w moim styl.
    Nogi mi się podobają, jednak blat tak jak piszesz maznęłabym na biało.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. O jej jest cudowna ;) A twoja podpowiedz jest wspaniała właśnie teraz jej potrzebowałam dziękuję mla mla mla

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetna konsolka i pięknie ją odnowiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dianka, świetna robota!!! Konsolka odżyła, a ja już "widzę" ja z tymi cegiełkami w Twoim przedpokoju :) Będzie bajecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. łał. Świetne ! Oczu oderwac nie mogę.

    OdpowiedzUsuń
  13. Śliczna konsolka i pięknie pomalowana:)
    A my już w Toruniu w ciągu 24 h urządziłam nowe mieszkanko:) aczkolwiek tymczasowe bo na spokojnie będziemy czegoś szukać do kupienia... A oprócz pierników toruńskich odkryłam pyszne rożki w cukierni Sowa...takie nasączone spirytusem że aż się kręci w głowie...Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetnie odnowiłaś tą konsolkę! Efekt końcowy jest fantastyczny- wyglad jak mebelek z RM:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam szukania skarbów na starociach a potem ich cudne przemiany- tak jak to właśnie pokazałaś...Szykuje się piękna toaletka- ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szukanie, przerabianie, cieszenie oczów .....uwielbiam :)

      Usuń
  16. Ale piekna! Genialnie ja odnowilas, super;) Pozdrawiam, P.

    OdpowiedzUsuń
  17. świetna robota!!! mimo że mam współcześnie urządzone wnętrze to jednak uwielbiam takie klimaty. Niestety niewielki metraż zweryfikował u mnie styl - współczesne meble są w stanie więcej pomieścić:)
    Czeka mnie jednak odnawianie łóżeczka dla córeczki, której się spodziewam w maju... dokupiłam też w IKEA komodę rast - chcę ją do łóżeczka stylem dopasować...
    póki co szukam pomysłów:) bieleni eteż mi przeszło przez myśl:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gratuluję i trzymaj się zdrowo i cieplutko :) malutkiej to na pewno jest w brzuszku wspaniale :)

      Usuń
  18. No i bardzo elegancko wyszlo:) Nogi boskie, a i blat bardzo bardzo:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. mnie podobała się nawet w oryginalnej wersji ;) ale te słoje są fantastyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Jest cudowna! Aż niesamowite, że takie fajne słoje kryły się pod farbą. Pewnie było dużo skrobania, ale efekt fantastyczny. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  21. Ło... aż z Barcelony! Kawał świata zwiedziła :) Bardzo dobrze jej u Ciebie :)

    Zapraszam do mnie na konkurs: http://www.wnetrzazewnetrza.pl/2013/01/konkurs-o-zapachu-lawendy.html
    Będzie mi bardzo miło, jeśli weźmiesz udział :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kawał jechała, kawał pracy włożony, niech teraz kolejny kawał życia nam służy...

      Usuń
  22. Cala Polska maluje meble na bialo... no ok,moze nie cala ale, jej wieksza czesc ;).. Ty uchronilas te sliczna konsole od tego. Bardzo lubie biale meble... i konsola tez by wygladala ok w tym kolorze... ale nie chcialas zeby byla ok, (przejechala taki kawal... ) chcialas zeby wygladala slicznie... i taka jest...wyszla pieknie, jak meble z Restoration Hardware :))

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kochana zrobiłam jak mi w duszy grało :) miło mi, że się podoba :)

      Usuń
  23. pięknie wyszła- jest idealna! pozdrowionka:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Wowww! pięknie, pięknie, pięknie!
    konsolka to moje marzenie po remoncie części mieszkania :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Takie przedmioty przywiezione z podróży mają wyjątkowe znaczenie, prawda?
    Oprócz tego, że są ładne i funkcjonalne posiadają także już swoją historię.
    Niedawno przywiozłam lampę ze Szwecji o średnicy klosza 50 cm! Nie sposób się nie uśmiechać na wspomnienie tej akcji :)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  26. śliczna! mnie się taka podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Di, marzę o takiej. Jak znajdę gdzieś taki mebel, to się zgłoszę do Ciebie po instrukcje. Wyszło Ci naprawdę świetnie! Idealny dobór kolorów. Bardzo mi się podoba:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kochana dziękuję ślicznie :) postaram się pomóc :) szukaj !!!
      buziaki

      Usuń
  28. Jaka ładna! Dobrze, że nie pomalowałaś na biało, straciłaby dużo ze swojego uroku. Ukradłabym Ci ją bez żadnych wyrzutów sumienia, hihi.
    Miłego dnia, nie nie kłuje za bardzo ;)
    Buziak!

    OdpowiedzUsuń
  29. Konsolka pięknie odnowiona :D i jestem ciekawa jak będzie się komponować ze ścianą z cegieł :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :) jutro rusza ściana...wkrótce się okaże :) sama nie wiem do końca jak to będzie ...

      Usuń
  30. śliczna metamorfoza! na pewno konsolka na tle cegieł będzie się pięknie prezentowała.

    OdpowiedzUsuń
  31. O rzesz Ty.... zazdroszcze przeokrutnie tekiego cudu!
    Jest po prostu piekna!

    OdpowiedzUsuń
  32. o jaaaaaaaaaaa targ staroci w Barcelonie - zamarzyłam!
    śliczna jest. nie malowałabym jej na bialo.
    ma duszę w kolorze!

    OdpowiedzUsuń
  33. Wyszła pięknie, bardzo zdolna jesteś i masz cudny mebelek!
    JESTEM POD WIELKIM WRAŻENIEM!!
    buzki

    OdpowiedzUsuń
  34. REWELACYJNA metamorfoza !!!
    Bravo...
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  35. ale cudowne rzeczy Przywiozłaś :)) konsolka po odnowieniu rewelacja !!! idę dalej się inspirować :))ściskam

    OdpowiedzUsuń
  36. Piękna, też bym taką chciała:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :) poszukaj, może uda Ci się znaleźć :)

      Usuń
  37. Jejku jest wspaniała!!! oszałamiająca metamorfoza, z lustrem będzie wyglądać genialnie;))
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  38. Super sprawa, uwielbiam takie mebelki ze swoją historią!:) pozdr

    OdpowiedzUsuń
  39. Przepiękna konsolka. Właśnie szukałam w sieci inspiracji do odnowienia naszego stolika w salonie i zastanawiałam się nad pobieleniem całości ale po zobaczeniu twojego dzieła i skomponowania kolorów mam straszną ochotę właśnie w taki sposób wykończyć nasz stolik, po prostu rewelacja. Choć jak większość, jestem fanką białych mebli nie można przejść obojętnie obok twojej konsolki. Powaliła mnie swoim wdziękiem. Mam prośbę czy pamiętasz może jeszcze jakim olejem Wykończyłaś blat konsolki? Po prostu nie mogę się napatrzeć na nią:) Pozdrawiam i oczywiście zostaję już u ciebie na dłużej.

    OdpowiedzUsuń
  40. Kochana strasznie mi miło :) Dziękuję za te miłe słowa :) Olej firmy 3V3 naturalny - kolor WENGE matowy.
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  41. Co za ludziska ! Konsolka powodem zachwytu, owszem niebrzydka ! Mnie podoba się Pani Diana ( strg Artemis), po pierwsze dlatego że ma pięknie imię bogini mn łowów, a po drugie jest śliczną kobietą co nieczęsto pojawia się łącznie z umiejętnościami !
    :o)

    OdpowiedzUsuń