wtorek

Jak dopasować, zwęzić, obniżyć gotowe łóżka z IKEA ... DIY


Ramy łóżek ze sklepu IKEA podobnie jak inne meble z tego sklepu, są zapakowane w paczki, które przywozimy do domu i składamy własnoręcznie krok po kroku zerkając do instrukcji ...

Co jeśli model łóżka nam się podoba, ale niestety jest za wysoki i nie mieści się pod skosem na piętrze ???

biało czarny pokój nastolatki, inspiracje nastolatki black and white, białe łóżko, białe deski na ścianie, metamorfoza pokoju dla nastolatki, elegancki pokój dla dziewczynki, blog wnętrza inspiracje metamorfozy DIY majsterkowanie

Taki właśnie dylemat miałam w pokoju córki...

Spodobała nam się rama FLAXA wraz z wysuwanym w ramie drugim materacem (dla nocujących koleżanek )

Wszystko pięknie, tylko łóżko nie mieściło się pod skosem. Brakowało nam 6 cm...

Smutna minka córki, uśmiech na mojej twarzy - damy radę :) Obniżymy :)

Kupiłyśmy łóżko i zadowolone wróciłyśmy do domu.

Już miałam dobry plan, zwęzić od dołu, nic nie będzie widać :):):)

... na szczęście zapaliła się czerwona lampka ... tylko jak ja wsunę dolny materac na stelażu ???

Trzeba obniżać od góry !!!

biało czarny pokój nastolatki, inspiracje nastolatki black and white, białe łóżko, białe deski na ścianie, metamorfoza pokoju dla nastolatki, elegancki pokój dla dziewczynki, blog wnętrza inspiracje metamorfozy DIY majsterkowanie

Trudno ...

Całą tylną i boczną płytę zapakowałam do samochodu i pojechałam do marketu budowlanego. Tam w ciągu 5 minut "pan od piły" przeciął ja według moich wytycznych.

Płyta po cięciu wygląda tak

IKEA FLAXA, jak obniżyc łóżko IKEA, rama łóżka czy da się obniżyć, blog DIY, majsterkowanie inspiracje krok po kroku

Na szczęście są miejsca oprócz kartonowego wypełnienia, do których można przykleić listwę wykończeniową.

jak obniżyć ramę łóżka DIy krok po kroku instrukcja

Łóżko skręcamy i dopiero w tym momencie zabieramy się za oklejanie.

Listwę docinamy na odpowiednią długość.

blog DIy, majsterkowanie, projekty zrób to sam, wnętrza, inspiracje ja obniżyc łóżko

Użyłam kleju ośmiorniczka. Jest bardzo solidny i nadaje się idealnie do takich prac.

Klej nakładamy na powierzchnie dociętej płyty i przykładamy listwę.

blog DIy, majsterkowanie, projekty zrób to sam, wnętrza, inspiracje ja obniżyc łóżko, projekty DIY, majsterkowanie kobiece, blog DIy majsterkowanie zrób to sam kro po kroku

Na koniec jedna ręką dociskamy listwę i przyklejamy taśmę malarską. Dzięki taśmie listwa nie będzie się odginała. Po 24 godzinach zdejmujemy taśmę i cieszymy się z naszego sukcesu !!!!

blog DIy, majsterkowanie, projekty zrób to sam, wnętrza, inspiracje ja obniżyc łóżko, projekty DIY, majsterkowanie kobiece, blog DIy majsterkowanie zrób to sam kro po kroku,taśma malarska tesa różowa

Łóżko wygląda jak z fabryki :)

biało czarny pokój nastolatki, inspiracje nastolatki black and white, białe łóżko, białe deski na ścianie, metamorfoza pokoju dla nastolatki, elegancki pokój dla dziewczynki, blog wnętrza inspiracje metamorfozy DIY majsterkowanie

Nie zwracajcie szczególnej uwagi na wysokość ramy !!! Wybierzcie odpowiedni model i w kilka chwil dopasujcie go do Waszego wnętrza.

Koszt cięcia płyt to maksymalnie 10 zł, klej 6zł, listwy ok. 10 zł.


XOXO

 

21 komentarzy:

  1. No i proszę. Jak się chce to się uda. Bardzo ładny kącik.

    OdpowiedzUsuń
  2. Boże, jak znaleźć w sobie takie pokłady odwagi. Bo ja nadal patrzę na mebel, wiem jak powinnam go odnowić po czym odpuszczam bo boję się, że coś sknocę. Z malowaniem już nie mam problemu, ale przy meblach jeszcze mam problem. A tu wchodzę i widzę jak dopasowujesz łóżko do wnętrza. Świetnego zresztą. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana nie ma co się bać !!! Trzeba próbować, wierzyć w siebie i na 100% się uda :) Zawsze można coś poprawić :) Dzięki za miłe słowa.

      Usuń
    2. Ja wiele razy musiałam poprawiać meble. Ponieważ mieszkamy na poddaszu mamy spory problem ze skosami. Zakupiłam dla siebie i dla siostry nowe materace ortopedyczne i odpowiednie łózka do nich i jak na złość było za wysokie. Daliśmy płytę do cięcia i teraz pasuje idealnie :)

      Usuń
  3. sprytna babka z ciebie. jak zawze super wyszło.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł i realizacja :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. super pomysł i świetny efekt!

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam pytanko, jestem zielona w takich sprawach a kupiłam z Ikei łóżko z serii Tyssedal i okazało się że jest za wysokie i będzie trzeba je bardzo odsunąć od skosu... Myślałam, żeby zniwelować wysokość ucinając nóżki, tak żeby stało jakby na samej ramie.. Co pani o tym myśli? Czy nie zniszcze tym łóżka, żeby sie nie rozleciało czy coś? :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Sprytnie! Ciekawe czy po takich przeróbkach zmieściłby się mój materac ekologiczny, bo jest dość spory. Niemniej podziwiam odwagę, ja zawsze się boję tak ingerować, bałabym się, że tylko coś popsuję a może warto trochę więcej mieć odwagi. Bo pięknie wyszło!

    OdpowiedzUsuń
  8. Pasowałoby u nas w pokoju dla dzieci :) Właśnie zastanaiamy się jaki materac dla dziecka wybrać, dobry moment żeby zmienić więcej :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobra robota, wyszło na prawdę bardzo ładnie. Okna dachowe wymagają specjalnych osłon okiennych dostosowanych do skosów, inaczej mechanizmy nie będą działać jak należy. W tym wypadku prowadnice to must have.

    OdpowiedzUsuń
  10. Łóżka z Ikea są bardzo często wybierane przez Polaków. Skandynawski styl pasuje do naszych wnętrz, ponieważ jest neutralny i przytulny. Do takiego łóżka warto dobrać też zdrową, naturalną pościel np. pościel z tkaniny konopnej, która cechuje się wyjątkowymi właściwościami prozdrowotnymi. Każdy rodzic powinien o tym pomyśleć zarówno dla swoich dzieci, jak i dla siebie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Osobiście bałbym się chyba zabierać za modyfikacje mebli z Ikei ;).

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak się chce, to się da. Brawo za odwagę i pomysłowość.

    OdpowiedzUsuń
  13. Podoba mi się skandynawski, lekki wystrój. Efekt super

    OdpowiedzUsuń