wtorek

Kostka brukowa może wyglądać idealnie ...

 
Dom jako budynek ... wielka radość, frajda, duma, miejsce zabaw i rozmów, oaza , miejsce spotkań rodzinnych ....

Jednak dom to nie tylko przyjemności, ale również obowiązki ...

Dzisiaj chcę Wam pokazać jak przy pomocy odpowiednich narzędzi zadbać w łatwy i szybki sposób o kostkę brukową, którą wyłożona jest większość podjazdów pod dom ...

myjka wysokociśnieniowa bosch, ja dbac o kostę brukową, blog diy majsterkowanie porady, jak czyścic kostękę brukową,bosch,mech na kostce brukowej jak się pozbyć mchu, mech w kostce brukowej, blog wnętrza, porady inspiracje
 
Do czyszczenia kostki brukowej użyłam sprzętu marki Bosch:
 
- myjki wysokociśnieniowej AQT 45-14 X
 
- odkurzacza ogrodowego ALS 25
 
Kostka brukowa przed domem to dobre rozwiązanie. W sumie dość oczywiste i popularne ... Na początku plac wyłożony kostką brukową wygląda ładnie i schludnie. W miarę upływu czasu kostka staje się coraz bardziej zabrudzona, pokryta piachem nawiezionym przez koła samochodu, a szczeliny zarastają mchem ...

myjka wysokociśnieniowa bosch, ja dbac o kostę brukową, blog diy majsterkowanie porady, jak czyścic kostękę brukową,bosch,mech na kostce brukowej jak się pozbyć mchu, mech w kostce brukowej, blog wnętrza, porady inspiracje
 
Postanowiłam wziąć się za nasz plac przed domem i spróbować doprowadzić go do porządku.
 
Zaczęłam od odkurzenia liści, które powoli zaczynają już opadać z wisterii znajdującej się nad garażem.
 
myjka wysokociśnieniowa bosch, ja dbac o kostę brukową, blog diy majsterkowanie porady, jak czyścic kostękę brukową,bosch,mech na kostce brukowej jak się pozbyć mchu, mech w kostce brukowej, blog wnętrza, porady inspiracje,odkurzacz ogrodowy z regulowaną mocą, jak urzywać odkurzacza ogrodowego, bosch odkurzacz, blog DIy majsterkowanie złota rączka
 
Odkurzacz ma regulowaną moc, dzięki czemu bez problemu możemy wciągnąć nim liście np. ...
 
bezpośrednio z kostki brukowej ...
 
myjka wysokociśnieniowa bosch, ja dbac o kostę brukową, blog diy majsterkowanie porady, jak czyścic kostękę brukową,bosch,mech na kostce brukowej jak się pozbyć mchu, mech w kostce brukowej, blog wnętrza, porady inspiracje
 
z rabat, które zarośnięte są drobną roślinnością ...
 
myjka wysokociśnieniowa bosch, ja dbac o kostę brukową, blog diy majsterkowanie porady, jak czyścic kostękę brukową,bosch,mech na kostce brukowej jak się pozbyć mchu, mech w kostce brukowej, blog wnętrza, porady inspiracje
 
z rabat wyłożonych większymi kamieniami ...
 
myjka wysokociśnieniowa bosch, ja dbac o kostę brukową, blog diy majsterkowanie porady, jak czyścic kostękę brukową,bosch,mech na kostce brukowej jak się pozbyć mchu, mech w kostce brukowej, blog wnętrza, porady inspiracje
 

Kolejny krok to mycie kostki.

Zaczęłam od miejsc na placu, w których mech wrósł w szczeliny między kostką.
 
myjka wysokociśnieniowa bosch, ja dbac o kostę brukową, blog diy majsterkowanie porady, jak czyścic kostękę brukową,bosch,mech na kostce brukowej jak się pozbyć mchu, mech w kostce brukowej, blog wnętrza, porady inspiracje
 
 
Na poniższym zdjęciu widać różnicę w kolorze czystej i brudnej części jednaj kostki ...
 
czyszczecnie kostki brukowej, jak czyśic kostke brukową, blog majsterkowanie porady DIY zrób to sam
 
 
Kolejny krok to końcówka ze szczotką. Jest idealna do mycia kostki brukowej. Dwie dysze pod ciśnieniem obracają się pod plastikową obudową, a szczotka umocowana pod spodem dodatkowo szoruje powierzchnię.
 
myjka wysokociśnieniowa bosch, ja dbac o kostę brukową, blog diy majsterkowanie porady, jak czyścic kostękę brukową,bosch
 
Po użyciu szczotki możecie spodziewać się takiego widoku ... nie ma się co dziwić ... końcówka pod dużym ciśnieniem myje kostkę usuwając zbędne kawałki mchu, błota itp. niechciane materie.
 
Zaczęłam od miejsc na placu, w których mech wrósł w szczeliny między kostką, błoto, zdjęcie błota,
 
 
Na koniec użyłam końcówki, która rozpyla wodę dość szeroko. Kierowałam strumień wody na pozostałości na kostce i przepychałam je w ten sposób w stronę kratki ściekowej.
 Resztki błota spłynęły do ścieków, a wjazd odzyskał dawny kolor.
 
Zaczęłam od miejsc na placu, w których mech wrósł w szczeliny między kostką.
 
Na wyczyszczenie kostki (w zależności od stopnia zabrudzenia i powierzchni placu) - musicie przygotować sobie około 3 godzin.

myjka wysokociśnieniowa bosch, ja dbac o kostę brukową, blog diy majsterkowanie porady, jak czyścic kostękę brukową,bosch,mech na kostce brukowej jak się pozbyć mchu, mech w kostce brukowej, blog wnętrza, porady inspiracje,lawenda w ogrodzie, lawenda kwitnienie,łany lawendy, płot drewniany, nowoczene drewniane ogrodzenie, brązowe deski w ogrodzeniu

 
XOXO
 
Post powstał przy współpracy z :
- marka BOSCH
- portal Wkręceni w Dom


22 komentarze:

  1. U nas kostka granitowa i też co roku z nią walczę
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja nie walczę, mech fajnie wygląda pomiędzy kostkami. Deszcz zmywa piasek, który też kilka razy w roku zamiatamy. Chwasty traktuję środkiem od chwastów. I jest w miarę, ale jak się chce super , hiper, to rzeczywiście jak widzę maszyna daje radę i ileż tego brudu , łał. Chyba przydałby mi się na taras gdzie mam cegłę klinkierową i zamiatam , szoruję i przeklinam, hi hi hi. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tak poza tym , to ładnie u Ciebie , buźka

      Usuń
    2. Ja tez trzymałam jakiś czas mech , ale potrafi on rozpychać kostki ... dlatego teraz pozbywam się go tam gdzie jest za gęsty ;)

      Usuń
  3. O ile mech jeszcze dość ciekawie wygląda, o tyle chwasty i trawa są faktycznie nie do przyjęcia do dłuższą metę. Fajnie, że są sprzęty dzięki którym można skutecznie się ich pozbyć, a jednocześnie odświeżyć wygląd kostki. Tak przy okazji to nie mogę nie pochwalić podwórka! Świetnie zaaranżowane, praktyczne i schludne. Każda roślina ma swoje miejsce, lubię taką zieleń kontrolowaną :) No i macie świetne warunki do zachowania prywatności – kamienny murek i wysokie tuje skutecznie blokują przypadkowych i celowych „podglądaczy” super!

    OdpowiedzUsuń
  4. Kostka jak kostka...ale jaka cudowna zieleń u Ciebie:-)
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) uwielbiam zieleń .. choć jest dość uciążliwa w utrzymaniu, a dbanie o nią zabiera mnóstwo czasu ...

      Usuń
  5. Kostka jak kostka...ale jaka cudowna zieleń u Ciebie:-)
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Widać, że masz piękny ogród. Co to za gatunek kwiatków na ostatnim zdjęciu? Bo przypominają lawendę ale kompletnie na tym się nie znam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Oho dobrze, że zobrazowałaś mi co mnie czeka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj tak zdecydowanie kostkę trzeba raz na jakiś czas wyczyścić. Dostaje wtedy drugie życie :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny artykuł, na pewno się przyda do mojej motywacji w wykonaniu takich prac. Teraz wiem jak mniej więcej się do tego zabrać i co potrzebuję do wykonania prac. Inspirujący wpis.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja mam szarą kostkę granitową wyłożoną wzdłuż krzaczków, żeby oddzielić je od trawnika — na szczęście dzięki temu, że jest jej dość mało i ma jasny kolor, nie muszę jej aż tak czyścić :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Odnowiona kostka wygląda przepięknie. Warto raz na jakiś czas ją odnowić.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ciekawy i pomocny wpis! Usunięcie wszelkich zabrudzeń, mchu czy chwastów z podjazdu wyłożonego kostką brukową jest zadaniem czasochłonnym i wymagającym dużej cierpliwości. Według mnie, efekty są jednak doskonałe i warte poświęconego czasu i energii. Warto przynajmniej raz w roku wykonywać taki zabieg, aby podjazd elegancko się prezentował. A jakiego producenta kostki brukowej wybraliście?

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawy i bardzo przydatny wpis. Odświeżona kostka brukowa może wyglądać jak nowa.

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow ładnie sobie ją oczyściliście. My mamy kostkę przed domem w jasnym odcieniu już rok ale póki co wygląda na prawdę bardzo ładnie. Jeszcze nie musimy jej czyścić. Gdzie zamawialiście? My dostaliśmy namiar na firmę https://kostbet.pl/ od znajomych. Mieliśmy możliwość zerknąć na ich kostkę brukową i bardzo nam się spodobał ich wzór. Chcieliśmy w Kost Bet taką samą zamówić ale ostatecznie znaleźliśmy jeszcze ładniejszy wzór. Efekt niesamowity. Mam wrażenie, że nasz dom od zewnątrz zyskał nowego charakteru.

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspaniale prezentują się tutaj ogrody na zdjęciach. Mam zamiar się niektórymi zainspirować i stworzyć coś takiego pięknego w swoim ogrodzie. Mnie się podobają takie, jak tutaj: http://www.wiejskomiejski.pl/wiosenne-sciezki-juz-wydeptane/. Ogród jest ozdobą domu, więc warto o niego zadbać ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajna sprawa, tylko trzeba mieć do tego rękę ;) Mi niestety jej brakuje. Właśnie dlatego wolę jednak kupić odpowiednie meble przez internet, by mieć pewność, że wszystko będzie pasowało. W https://www.filo-shop.pl/sklep/dla-dzieci/lozka-dzieciece/lozko-domek/lozko-domek-krzywy-daszek-albi ostatnio widziałam ciekawe łóżka dla dzieci i jestem nimi zafascynowana. Właśnie za to tak bardzo lubię zakupy online ;)

    OdpowiedzUsuń