poniedziałek

Drewniany blat pod umywalkę ... DIY

Drewno w łazienkach podobało mi się od dawna ...

drewniay blat pod umywalkę jak zrobić, jak zabezpieczyć drewno w łazience,blat z drewna DIY,olejowanie drewna krok po kroku
fot.LadyDi

Pisałam Wam wcześniej o prezencie dla mojej mamy, który przygotowywałam na Dzień Matki ...
Zrobiłam dla niej drewniany blat pod umywalkę, od podstaw ... i to całkiem sama ... tak, tak dziewczęta to nic trudnego  :) Dodatkowo dobór umywalki, kranu ...
U mnie od pomysłu do realizacji jest tylko jeden krok ...
Nie ma rzeczy niewykonalnych. Jedne są łatwiejsze, inne trudniejsze ... jednak wszystko da się zrobić.


jak zrobić drewniane blat pod umywalkę,drewno w łazience jak zabezpieczyć, DIY blog krok po kroku majsterkowanie
fot.LadyDi

Wymierzenie ściany w łazience mamy to pestka. Następny krok to zakup desek ... padło na deski łączone na pióro. Łatwo je złączyć, co sprawia, że praca to sama przyjemność :)
Późniejszy dobór oleju, umywalki itp. to już drobnostka  ...


jak zrobić drewniane blat pod umywalkę,drewno w łazience jak zabezpieczyć, DIY blog krok po kroku majsterkowanie
fot.LadyDi

Od początku ...

Mój blat ma 55 cm głębokości, 2 m długości. Pierwszą deskę ( jej pióro) posmarowałam klejem i złączyłam z drugą deską. Dobiłam gumowym młotkiem (takim do kostki brukowej). Odwróciłam na lewą stronę i przykręciłam listewkę za pomocą wkrętów. Z kolejnymi deskami postępowałam tak samo.Listewka łączy deski, dzięki czemu się nie rozchodzą. Nie trzeba używać ścisków ...
Kolejny krok to wycięcie finezyjnego łuku za pomocą wyrzynarki i dopieszczenie go za pomocą szlifierki. Zaokrągliłam troszkę brzegi dla złagodzenia efektu. Wystarczy namalować ołówkiem kształt na deskach i powolutku wycinać ...

WIDOK NA ZŁĄCZONE SUROWE DESKI Z WYCIĘTĄ FALĄ ...


klejenie drewna sposoby,DIY klejenie drewna krok po kroku,jakie drewno wybrać do łazienki, jak zabezpieczyc drewno przed wilgocią
fot.LadyDi

Na następny dzień szczotkowałam drewno przy użyciu szczotki do czyszczenia rur (metalowej). Oczyściłam deski za pomocą suchej szmatki i zabrałam się za olejowanie. Pokrywanie olejem, wycieranie, przecieranie papierem ściernym - aż do momentu uzyskania pożądanego efektu. Od wewnętrznej strony deski również pokryte są olejem.

TAK WYGLĄDAŁ BLAT PO ZAKOŃCZENIU OLEJOWANIA ...


klejenie drewna sposoby,DIY klejenie drewna krok po kroku,jakie drewno wybrać do łazienki, jak zabezpieczyc drewno przed wilgocią
fot.LadyDi

Gdy blat dojechał do mojej mamy trzeba było go dopasować do krzywych ścian ... za pomocą prób i błędów udało się :) Można rzec, że jest idealnie :) Troszkę dopasowywania było .... ale efekt końcowy daje niesamowitą satysfakcję :):):)

TUTAJ BLAT NA MIEJSCU DOCELOWYM ... I ETAP USTAWIANIE UMYWALKI W ODPOWIEDNIM MIEJSCU ...


jak wygładzic krawędzie blatu,DIY drewniany blat do łazienki,inspiracje drewniane blaty łazienka ,blog wnętrza DIY
fot.LadyDi

Blat zamocowany jest na prętach. Nawiercamy dziury w ścianie i za pomocą kleju mocujemy w nich pręty (powinny być krótsze od blatu - moje miały ok. 44cm ). Powinny one wchodzić na wcisk (nie powinny mieć luzu). Blat kładziemy na prętach i od spodu mocujemy za pomocą uchwytów do rur.

NA ZDJĘCIU PONIŻEJ WIDAĆ PRĘTY I LISTEWKĘ O KTÓREJ PISAŁAM WYŻEJ ...


mocowanie blatu w łazience,DIY drewniany blat krok po kroku blog
fot.LadyDi

W przymocowanym blacie trzeba nawiercić dziury na odpływ umywalki (nablatowej) i otwór na wężyki doprowadzające wodę do kranu.Używamy do tego otwornicy - dopasowując wielkość otworu do rury odpływowej. Otwory zabezpieczamy olejem.

PODGLĄD NA OTWORY OD WEWNĘTRZNEJ STRONY ...


jak zrobić drewniany blat do łazienki krok po kroku,opis jak zrobić drewniany blat,łazienka z drewnem,łazieka w drewnie
fot.LadyDi


A TUTAJ PORÓWNANIE PRZED I PO ... jest różnica ...


metamorfoza łazienki krok po kroku,drewno w łazience
fot.LadyDi

To nie wszystko ... została mi jeszcze do zrobienia półka pod umywalką. Dopełni dzieła. Pochwalę się efektami za jakiś czas. Oczywiście będą również koszyczki i różne drobiazgi :)

Jak dla mnie jest to szybki i niedrogi sposób na metamorfozę łazienki. Drewno daje niesamowity efekt .....

Mam nadzieję, że Was zmotywowałam !!!!
buziaki