sobota

NOWA ROLETA ? już się robi ! - DIY

Kochani ... na początku chciałabym serdecznie podziękować za tyle miłych słów ...


                                                         DZIĘKUJĘ

Brakujące lustro do toaletki pokażę w kolejnym poście ... ściana nadal różowa i zdjęcia nie będą za ciekawe ...
Zastanawiam się nad ścianą, na której stoi toaletka i jakoś nic nie mogę wymyślić ... czekam na wenę :)

Podczas oczekiwania ( na wenę ) postanowiłam zrobić nowa roletę na okno do córki. Poprzednia była różowa - co jest na dzień dzisiejszy niedopuszczalne !!!!
Rozumiem, że gust z wiekiem się zmienia ... ale żeby kolor różowy gryzł ??? Strach się bać ... Dobrze, że drugie dziecko to syn ... problemów tej natury nie planuję w najbliższym czasie !!!

jak uszyć rolatę,DIY,jaki materiał na roletę,
fot.LadyDi


Nowa roleta powstała z materiału (bawełna) zakupionego jakiś czas temu ...
1.Rolkę z roletą zdejmujemy z zaczepów.
2.Rozwijamy ją całkowicie.
3.Materiał przyczepiony jest za pomocą taśmy dwustronnej lub kleju.
4.Odczepiamy go.
5.Teraz docinamy wybrany przez nas materiał ( szerzej niż materiał z rolki)
6.Boki podwijamy i spinamy szpilkami.
fot.LadyDi

7.Prasujemy ( odczepiamy szpilki).
8.Na dole robimy tunel na obciążnik ( żeby roleta nie "fruwała" nam ) i wsuwamy obciążnik z poprzednio przeczepionego do rolki materiału.
fot.LadyDi

9.Tak uszytą roletą przyczepiamy do rolki za pomocą taśmy dwustronnej.
10.Wsuwamy w zaczepy i cieszymy się z całego serca, że umiemy zrobić to sami :)

fot.LadyDi
Dodatkowo zrobiłam jeszcze transfer na materiale ............. wiem, wiem ... Jack Daniels to może  nie jest napój dla dzieci nastolatki ... no cóż ... taka teraz moda ...

Możemy wykorzystać materiał, który jest już obecny w pokoju (np. na poduszkach) Stworzymy wtedy piękną całość. 
Projekt łatwy i szybki. Wykorzystując materiał z second handu, bądź z zapasów domowych nie ponosimy praktycznie żadnych kosztów ... a wygląd okna  .... cieszy oczy :)

Jack Daniels
fot.LadyDi


Na koniec chciałabym podziękować za wyróżnienia:

 Marcie z Moje Little Dreams
i
 Ewie z Shabby Shop
i
Le PetitKa

Dziewczyny dziękuję ślicznie :) Bardzo mi miło, że pomyślałyście o mnie ....
 pozdrawiam Was cieplutko :)

... jeszcze chwileczkę ... 
... malutka zmiana na szafce stojącej przy biurku mojej córki ... żeby się nie myliło - szuflady ponumerowane :) 
Szafeczka tak jak całe biurko kupiona została w Ikea. Biurko jest narożne i zajmuje sporyyyy kawałek pokoju ... Uwielbiam ten sklep za możliwość rozbudowywania mebli ....

fot.LadyDi

Przeżywam moje życie tak jak chcę !!!  
Przecież nikt nie jest w stanie narzucić nam co mamy czuć ... kogo kochać ... w jaki sposób się śmiać ... z czego się cieszyć ... czym martwić ...
Jest tak wiele dróg ...

64 komentarze:

  1. Zmiany, zmiany... i wszystko na plus :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wow... jestem pod wrażeniem.. powinnaś założyć jakąś działalność.. bo kobieta posiadająca tyle umiejętności nie powinna się marnować.. ;)))) sama ułożyłaś cegiełkę w salonie.. teraz pokój córki.. az strach się bac co będzie dalej ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana ... ja żadnej pracy się nie boję i uwielbiam coś tworzyć :)

      Usuń
  3. Twoja pomysłowość i zdolności nie mają granic. To wszystko stanowi mieszankę wybuchową i daje naprawdę świetne efekty.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świtny pomysł z roletą.Inspirujący!pozdrawiam ciepło i zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  5. Roleta wyszla rewelacyjnie!!!!
    Jakos nie mopge zabrac sie za nadruki....
    Ale pewnie jak zaczne to wszystko pöjdzie pod zelazko:)))

    Z chlopcami chyby naprawde latwiej...a moze nam sie tak wydaje bo sa mlodsi..?
    Kazdy przezywa swoje "bunty" w swoim czasie i na swöj sposöb...
    Masz wspaniale pomysly..
    Ja przez ta sypialnie mam zastöj wszedzie...
    A juz nastepny projekt czeka...
    Milego dnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam wielką nadzieję, że z chłopcami jest łatwiej ...

      Usuń
  6. Masz świetne pomysły kochana, jesteś konsekwentna w swoim stylu. Gratuluję wyróżnień i życzę miłego weekendu a jak znajdziesz chwilkę to zapraszam na pobuszowanie w sklepie redecor.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. och ten róż :) moja córa jest jeszcze na etapie róż w każdej postaci i najlepiej na wszystkim. Czekam na zmianę frontu, pewnie niedługo przyjdzie :)
    Roletka śliczna :)
    Ściskam i miłego weekendu życzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Róż jest taki oczywisty dla dziewczynek :) ... ale mija ...

      Usuń
  8. Za kazdym razem gdy Cie odwiedzam, zadziwiasz mnie swoją kreatywnością i pomysłowością.
    Wspaniała roleta - jak dobrze, jest mieć kogoś takiego w domu ;)
    Pozdrawiam cielo i życzę przyjemnego weekednu.

    OdpowiedzUsuń
  9. i roleta fajna i szafeczka :) kopalnio pomysłów Ty :)

    pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  10. Roleta wygląda świetnie ! Twój gust jest świetny. Córka jaka musi byc szczęśliwa ; P

    OdpowiedzUsuń
  11. Chciałabym mieć tak pomysłową żonę! :D
    Pozdrawaim

    OdpowiedzUsuń
  12. Sliczna roleta i szafeczka :-) Bardzo podobaja mi sie tekstylia z transferami.. niestety do tego jeszcze nie doszlam. Pozdrawiam cieplo:-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Roleta wyszła super. Bardzo lubię patrzeć i podziwiać Twoje nowe pomysły! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ty to zdolna babka jestes:) super masz te pomysly i realizacje ida pelna parą widze!
    Pozdrawiam cieplutko,
    Tysia

    OdpowiedzUsuń
  15. Roleta wyszła boska!!! Przede mną szycie rolety do kuchni, bronię się nogami i rękami...
    Gratuluję wyróżnień:))

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetna ta roleta. Chciałam uczyć sobie białe poszewki na poduchy i coś na nie przetransferować, więc mam nadzieję, że zdradzisz sposób wykonania. ;>

    OdpowiedzUsuń
  17. Jezu, jakie to proste:) A ten stary materiał po podprasowaniu wywalasz?? NO i transfer bombowy - co tam, że dla "nie-całkiem-dorosłej"? Ja muszę coś pomyślę nad roletami do niewymiarowych okien, więc gotowiec nie za bardzo wchodzi w grę:) Buziak!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stary nie był mi potrzebny ... ale jeszcze go mam ;) O tak niewymiarowe to trzeba od podstaw ... lub kupić większą i dociąć rurkę do odpowiedniej szerokości )

      Usuń
  18. Nie wpadła bym na to, serio. Mamuśko, podziwiam kolejny raz, zazdroszczę, pozdrawiam Ciebie i córę - szczęściarę!

    OdpowiedzUsuń
  19. Roleta fantastyczna. Zazdroszczę umiejętności robienia transferu, Ja próbowałam jeden raz i wyszło dziadostwo a raczej mało co wyszło więc pozostanę na podziwianiu tych wspaniałości u innych. Pozdrawiam kolejną poznaną szczeciniankę.

    OdpowiedzUsuń
  20. Też kiedyś o tym myślałam , ale na myślach się skończyło. Świetnie to zrobiłaś, roleta jak ze sklepu, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Roleta odjazdowa! Córcia na pewno zadowolona:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  22. Roleta wyszła wspaniale! Szafka też wygląda rewelacyjnie w nowej szacie! Podziwiam Twoją pomysłowość i zdolne rączki!
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Fantastyczne pomysły i jeszcze lepsze wykonanie:-) Dzięki za wizytę u mnie:-)

    OdpowiedzUsuń
  24. fajna ta roleta :))
    tak żyjemy tak jak chcemy :)) i cieszmy sie zyciem , bo tak szybko ucieka :)))

    OdpowiedzUsuń
  25. Super pomysły, może też spróbuję ;)

    Wnętrza i moda w skandynawskim stylu - zapraszam :) http://skandichic.pl/

    OdpowiedzUsuń
  26. CUDO!!! chyba się pokuszę, bo w pokoju Mani ni w ząb nie pasuje ta co jest;)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  27. Ty to jesteś wszechstronnie uzdolniona!:) Czy jest jakaś praca, której się boisz, lub coś co tobie nie wychodzi ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za komplement :) Próbuje wszystkiego to fakt ... ale ile przy tym potknięć i innych błędów ... wiem tylko ja. Boje się prac na wysokościach ;););)
      pozdrawiam

      Usuń
  28. Nie napiszę nic nowego! jesteś SZALENIE ZDOLNĄ MAMĄ!!! :):):)

    OdpowiedzUsuń
  29. no super kreatywne naprawde jestem pod wrazeniem ;d

    OdpowiedzUsuń
  30. Swietnie Ci to wyszlo :-D superowo

    OdpowiedzUsuń
  31. Ale spryciara jesteś :-)))
    Lecę dalej poczytać sobie co Ty tam jeszcze wymyśliłaś :-)
    Pozdrawiam radośnie !

    OdpowiedzUsuń
  32. Roleta wyszła Ci super...bardzo podoba mi się pomysł:) W moim pokoiku (w którym szyję ) mam takie zwykłe rolety i też myślałam nad przeróbką ich...jak kiedyś będę zmieniać wystrój to zgłoszę się do Ciebie na naukę:), pozdrawiam Basia:)
    PS Jack Daniels może nie jest dla nastolatek:) ale coś w nim jest...moja córka też sobie zażyczyła taki napis w swoim pokoju, ma powieszona metalową tablicę koło biurka:)

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja mam fazę na różowy:) Roleta wygląda super!

    OdpowiedzUsuń
  34. Mam w planach sama zrobić roletę rzymską, zobaczymy czy wyjdzie mi tak ładnie :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Właśnie szukałam informacji jak zrobić samodzielnie roletę- dziękuje za pomocy i lecę szukać odpowiedniego materiału:)Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  36. Trafiłam na ten post w samą porę. Chciałam wymienić roletę w pokoju córki a teraz juz wiem, że zrobię to sama. Dzięki.

    OdpowiedzUsuń