czwartek

Basen w ogrodzie ... czy warto ?


Basen ...


basen,zabawy w basenie,piłka plażowa,piękny ogród,dom z ogrodem,blog DIY,blog lifestyle,dzieci w wodzie,zdjęcia w wodzie,inspiracje ogród,co robić z dziećmi w basenie,szczecin basen,basen stelażowy jak wygląda

Przez dwa lata wzbraniałam się ... głośno mówiłam NIE ... nie chciałam ... nie wyobrażałam sobie ...

 NIE i już !!!

Dlaczego ?

- bo syn za mały
- bo basen ciągle trzeba sprzątać
-bo higiena
- bo nie wiadomo gdzie go ustawić
- bo to ... bo tamto ...
- nie i już !!!

W tym roku wymiękłam ...



Przemyślałam, przeanalizowałam i doszłam do wniosku, że nie mogę zabierać innym członkom rodziny czegoś czego bardzo chcą ...

Basen mamy od około miesiąca ...

Jest to basen stelażowy, można go rozstawić w 20 minut, przez kolejne kilka godzin napuszczać do niego wody ... i gotowe :) Można się pluskać ;)

basen w ogrodzie,materac do basenu,leżenie na materacu,stópki,niebieski materac plażowy

Nasz ma 3,66 m średnicy i wpasował się w nasz krajobraz idealnie :)

W miejscu gdzie stoi teraz basen była wolna przestrzeń w kształcie koła, obramowana kamieniami ...

Tak to sobie wymyśliłam 3 lata temu ...
W okręgu, a w sumie w 3/4 koła chciałam posadzić jakiegoś solitera, lub jakąś własnoręcznie wykonaną rzeźbę.
Trzy lata minęły i nic ... jak było pusto na początku ... tak pozostało ...

Przeglądając różne oferty w poszukiwaniu odpowiedniego basenu okazało się, że w okręg idealnie wpasuje się ten jeden konkretny basen !!!

Kto by pomyślał !!!


Problem był tylko jeden ... 3/4 koła to ziemia, która niestety miała niższy poziom niż taras ...

Nawieźliśmy kilka taczek ziemi, żeby wyrównać poziomy, ubiliśmy i już prawie można było rozstawiać basen ...

koło w ogrodzie,basen stelażowy,kamienne koło,trawnik,taras i koło,miejsce pod basen

Obawiając się dyskomfortu podczas zabaw, wyłożyliśmy koło styropianem 2cm.

Na nim ustawiliśmy basen, wypełniliśmy go wodą i od tej pory dzieci szaleją non stop :)

Styropian pod naciskiem wody ułożył się, fantastycznie amortyzuje, a dodatkowo miło się po nim stąpa :)

zdjęcia pod wodą,xperia z2,jak robić zdjęcia pod wodą,fotografia wodna,fajne zdjęcia pod wodą

Jeśli chodzi o brud, obślizgłe ścianki basenu  itp. rzeczy to nic się nie dzieje.

Jeśli chodzi o środki czystości do basenów to wybraliśmy chlor w tabletkach. Umieszczamy je w specjalnym dozowniku, który pływa sobie w basenie nocą.

czyszczenie basenu,odkurzacz basenowy,siatka do basenu,szczecin,blog lifestyle,dom i ogród,jak czyścić basen,jak dbać o basen

Dodatkowo co trzy dni sprawdzam poziom PH, a dzieci siatką zbierają owady z tafli basenu. Dno, na którym osiadają różne pyłki, listki, itp. dary natury (mieszkamy przy ścianie lasu) czyścimy tzw. "odkurzaczem". 
Jak to działa ... "odkurzacz" to mała szczotka umieszczona na plastikowej rurce z przymocowaną siatką. Do tego sprzętu podłącza się wąż ogrodowy, który podając wodę pod ciśnieniem wpycha niechciane zabrudzenia prosto do siatki. Rewelacyjne urządzenie, które kupiłam za około 60 zł w Auchan.

... Jeśli macie możliwość to szczerze polecam ... 

Wspaniale jest się ochłodzić i poszaleć z dziećmi w upalny dzień  ....


zdjęcie bąbli powietrza pod wodą,zdjęcia w wodzie,sony xperia z2

XOXO

41 komentarzy:

  1. Dla dzieci frajda niesamowita, ale mi samej dla siebie nie chciałoby się tego wszystkiego robić.
    pozdrawiam Kamka

    OdpowiedzUsuń
  2. fajnie macie :) oby była pogoa przez całe lato

    OdpowiedzUsuń
  3. Ze mną jest to samo, rozłożyliśmy w pierwszym roku i na tym koniec, ale chyba się z Tobą zgodzę, że jednak trzeba się przemóc. U nas w tym roku same choroby więc już w tym roku się nie zdecydujemy, ale może za rok ;) A to miejsce to rzeczywiście jak ulał, nieźle sobie to podświadomie obmyśliłaś! Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja mam basen, ma co prawda niedużo ponad pół metra głębokości ale mi więcej nie trzeba aby posiedziec z drinkiem czy poleżeć na materacu. Nie oddam go za nic, w weekend nie ma nic lepszego niż ogród, grill i basen :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Historia miejsca pod basen pokazuje- jak u Paolo Coelho- że ( parafrazując) przeznaczenia nie zmienisz, wszystkie drogi skierują Cię ku niemu :)
    Miłego pluskania! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj
    Ja kiedyś skusiłam się na basen, niestety nie dawałam środków typu chlor i basen po kilku dniach wodę niezdatną do użytku.
    Zraziłam się, poza tym cały lipiec pracuje, dzieciaków nie ma, w sierpniu urlop i wyjazd, więc u mnie odpada.
    Choć patrząc na wasze zdjęcia, jestem zachwycona.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Taki basen to fantastyczna sprawa. Dzieciaki kochają wodę więc całymi dniami mogą się pluskać,rodzice w tym czasie mogą spokojnie spędzać czas czytając książkę,gazetki czy robić cokolwiek innego :))) Ja widzę same plusy!
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  8. Moje dzieci jeszcze małe, więc i basenik mamy mały. Nie stosuję chloru, więc co kilka dni wymieniam wodę :D Wasz basen jest rewelacyjny :) i świetny pomysł ze styropianem- nie ma problemy z nierównościmi czy ew. kamyczkami :) - kradnę go :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Dla dorosłych taka sama frajda jak dla dzieci ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. no taki basen to juz coś! a jak głeboki jest ? jesli dzieci potrafią plywac i uzywaja tylko pod nadzorem dorosłych to super sprawa :) do pozazdroszczenia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niecały metr, ale są wyższe ... tylko Ja obawiałam się o synka.

      Usuń
  11. Warto, warto! ja dzisiaj cały dziń w basenie siedziałam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. pełna profeska!! taki basen to można miec- i dokładnie tak tzreba o niego dbać.
    Super!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Di - bardzo aktualny post jak dla mnie. W tym roku basen mamy jeszcze nie ten największy, ale dodaję do niego tylko tabletki tlenowe.
    Po dwóch tygodniach woda nadal czysta, ale i tak wymieniłam. Czy nie przesadzam bojąc się chloru? Czy wodą z chlorem można potem podlać ogród??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdanie nie można ... Możesz za pomocą pompy wpompować do ścieków jeśli masz połączone z nimi rynny. Ja mam to szczęście, że nie mam sąsiadów po jednej stronie więc wypompuję wodę do nich. W miejscach naokoło basenu, gdzie chlapie woda trawa wygląda blado ....

      Usuń
  14. też się wzbraniam przed basenem :) mam te same dylematy, dodałabym jeszcze: ale to szpeci ogród, a jak wypuścić z tego wodę? ale w sumie to przekonałaś mnie bardziej niż kto inny w tym temacie...może kiedy? zapytam cię za dwa lata, jak będzie pora o nim pomyśleć w nowym ogrodzie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak troszkę szpeci ;) Myślę, że dasz się namówić i zrobisz w Waszym nowym ogródku :)

      Usuń
  15. ja się właśnie myślę o kupnie basenu, żeby go rozłożyć w ogrodzie w przyszłym roku. Tylko podobnie jak Karolina, zastanawiam się jak pozbyć się z niego wody po zakończeniu sezonu? Uzupełniacie go co jakiś czas? Czy mogłabyś powiedzieć ile około miesięcznie wynosi utrzymanie takiego basenu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie uzupełniamy. Woda jest i nic się z nią nie dzieje. Ubytki wody, które są od chlapania się uzupełnia deszcz. Przy zakupie kupiłam tabletki "chlor" za około 50 zł i PH plus i PH minus w proszku. To wszystko wystarczy na jeden sezon, albo i dwa. Łączny koszt ponad 100 zł. Paski do sprawdzania ph około 10 zł, a jest ich sporo. Podejrzewam, że dużo zależy od tego gdzie się mieszka. Myślała, że u nas przy lesie będzie szło dużo chemii, ale tak nie jest.

      Usuń
  16. Jak tylko zobaczyłam na początku to "NIE".. Ojej! Basen to największa frajda dla dziecka. Przy odpowiednim zwracaniu na niego uwagę, kiedy ma się na niego oko nic mu się nie stanie. Świetnie, że w końcu się przełamałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Basen ogrodowy to świetna sprawa. Na prawdę! Ja też mam taki na podwórku. Sprawdza się szczególnie w gorące dni. Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Oczywiście, że warto. Też mam od kilku lat i już nie muszę jeździć nad wodę ani męczyć się na słońcu opalając się :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny ten basenik pozazdrościć a zdradzisz kochana jakiej firmy? Dokładna nazwę bym prosilła zamarzył mi sie identyczny Pozdrawiam Iwona

    OdpowiedzUsuń
  20. Wygląda, że super się bawiliście. Nie myśleliście o basenie ogrodowym na stałe?

    OdpowiedzUsuń
  21. Baseny są super sprawą, szczególnie w przypadku, gdy jest lato, upał i piękna pogoda. Jednak warto pomyśleć także o ich czyszczeniu. Od lat korzystam z chemii ze sklepu internetowego http://www.gotix.com.pl/ . Nigdy się nie zawiodłam. Jak dla mnie najlepszy sposób na oczyszczanie wody, by móc bezpiecznie się kąpać.

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam baseny :) Ten jest ogromny :0 Idealny na upalne dni :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Basen w ogrodzie to raj nie tylko dla dzieci, ale także dorosłych. Z mężem myśli o wybudowaniu takiego ogrodu w ogrodzie, ale koszty nas troszkę przerażają ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Basen to genialna sprawa! Ten jest ogromny! Koniecznie za rok muszę w taki zainwestować :D

    OdpowiedzUsuń
  25. Basen to świetna sprawa, zwłaszcza własny w ogrodzie ;) Dlatego marzy mi się budowa basenu przed domem... Może kiedyś marzenie się spełni ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Kiedyś marzył mi się basen w domu, ale kiedy dowiedziałam się jaki jest koszt budowy takiego basenu to od razu zrezygnowałam z tego szalonego pomysłu. Zdecydowanie preferuję duży basem ogrodowy tylko na sezon letni :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Rozkładany basen ogrodowy to świetna opcja nie tylko dla dzieci, ale także dla dorosłych. ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo marzy mi się basen wewnątrz domu, kryty :) Kiedy zaczęłam czytać jaki jest koszt budowy i utrzymania takiego basenu, od razu zmieniłam zdanie i zdecydowanie wolę rozkładany basen w ogrodzie :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Taki basen to świetna sprawa. Jednak marzy mi się basen z prawdziwego zdarzenia. Może kiedyś uda mi się taki pobudować, ale troszkę jeszcze muszę poczekać ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Oj tak, rozkładany basen w ogrodzie to genialna sprawa! Dobrze, że zbliża się lato i będzie można rozłożyć basen w ogrodzie no i miło spędzić z dziećmi wolny czas ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Zarówno basen rozkładany jak i budowa własnego ma swoje plusy i minusy. Marzy mi się w przyszłości dom z dużym basenem i mam nadzieję, że pomimo dużych kosztów z tym związanych uda się zrealizować plan ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Super że się w końcu zdecydowałaś ;D U mnie też zaczęliśmy od takiego basen, a teraz w przyszłym tyg zaczyna się budowa basenu ogrodowego. Już nie mogę się doczakać aż do niego wskoczę.

    OdpowiedzUsuń
  33. Czemu nie, uważam, że posiadanie takiego basenu na wyłączność to naprawdę świetna opcja, zwłaszcza jeśli jesteśmy rodzicami małych szkrabów, dla których taka letnia atrakcja będzie prawdziwym hitem. Trzeba jedynie liczyć się z tym, że o taki basenik będzie trzeba dbać. W dzisiejszych czasach nie stanowi to jednak najmniejszego problemu, kompaktowe odkurzacze basenowe przeznaczone do przydomowych basenów można przecież nabyć z łatwością.

    OdpowiedzUsuń
  34. Również się zgadzam, że basen we własnym ogrodzie jest super sprawą. Ja osobiście stosuję folię do basenu, przez co zużywam mniejszą ilość chemii. Basen odkrywamy tylko wtedy, kiedy chcemy się kąpać, a tak jest przykryty.

    OdpowiedzUsuń
  35. Basen w ogrodzie to świetna sprawa, ale koniecznie potrzeba jest wtedy pompa ciepła do basenu. Oczywiście w przypadku basenu dmuchanego nie jest potrzebna, ale w przypadku budowy prawdziwego basenu jest ona konieczna.

    OdpowiedzUsuń