środa

Dywanik z recyklingu - czyli drugie życie bluzy dresowej DIY

Designerski dywan ...

DESIGN ... dla Mnie to idea, myśl, pomysł ... który możemy przedstawić w formie projektu.
Dzisiejszy jest dość prosty - wykorzystaj coś niepotrzebnego i przerób na coś całkiem nowego.

dywan z recyklingu,upcykling czyli nowy dywan,zrób to sam DIY,jak przerabiać rzeczy,tkaniny jak sobie radzić z szyciem,blog DIY,blog o szyciu,design,interiors

Słysząc takie słowa pierwsza myśl jaka przychodzi nam do głowy to

WYSOKA CENA

Otóż nie ...

Dywan, dywanik czy chodniczek o nietypowym kształcie, kolorze, fakturze możecie wykonać w domu sami.

Instrukcja poniżej:

Ja wykorzystałam do wykonania mojego dywanu niepotrzebne bluzy dresowe (3 sztuki)

Potrzebna będzie maszyna do szycia, na której ustawiamy ścieg zygzak.

Bluzy musimy pociąć na paski szerokości około 2cm. Ściągacze i szerokie szwy nie będą nam potrzebne w tym projekcie.

skrawki materiału co z nimi zrobić, projekt DIY z bluzy dresowej czyli zrób sobie dywan

Gdy mamy już całą masę odcinków tkaniny, musimy zszyć je tak w taki sposób, żeby utworzyły bardzo długi pasek.

zszywanie dwóch kawałków materiału,blog o szyciu i DIY,jak uszyć dywan,proste projekty dla każdego zrób to sam DIY

Następnie zrolowane paski przeszywamy zygzakiem. Rolujemy na bieżąco podsuwając je pod stopkę.

Mój dywanik ma okrągły kształt. Dlatego zaczęłam od ułożenia rulonów w małe kółeczko. 

szycie na maszynie po okręgu,jak uszyc dywan w domu,blog DIY czyli zrób to sam,designerski dywan,dywan przypominający kwiat,recykling,projekty upcykling blog

Teraz najdłuższa i troszkę żmudna praca ....

dywan z recyklingu,upcykling z bluzy dresowej,blog DIY czyli zrób to sam w domu,łątwe sposoby na wykorzystanie ubrań po raz drugi,drugie życie bluzy dresowej, blog o szyciu

Ustawiamy jak najszerszy zygzak, jeśli chodzi o jego długość to wystarczy ustawić ją na 3,5. Chodzi o to, żeby szyjąc łapać zygzakiem przylegające do siebie rulony. Łączymy je w ten sposób cały czas kręcąc naszym kółkiem.

Możemy dobrać nitkę kontrastującą z tkaniną, doda ona pikanterii, lub zastosować bardziej neutralną.

okrągły dywan,must have dywan z recyklingu jak go zrobić,blog wnętrzarski,blog DIY,zrób z bluzy dresowej dywan jak zrobić,szary okrągły dywan

Bardzo ważna uwaga

Tkanina dresowa jest dość rozciągliwa co pozwala nam na dowolne kształtowanie dywanu. 

Możemy naciągać nasze ruloniki i popuszczać tworząc różne wypukłości. 

W środku dywanika na przemian jedno okrążenie naciągałam doszywane ruloniki, drugie zaś popuszczałam swobodnie co dało efekt delikatnych wybrzuszeń.  

W zewnętrznej warstwie naciągałam doszywany do całości rulon przed przeszyciem co dało efekt falującego brzegu. 

Ostanie okrążenie było szyte ciaśniej co spowodowało, że całość jest zwarta.

Możecie zrobić dywan falisty, uwypuklony w wybranych partiach lub najzwyklejszy prosty.
To zależy od Was samych ...

Ja chciałam pokazać Wam, że z niepotrzebnych ubrań, przy odpowiednim manipulowaniu tkaniną można zrobić niepowtarzalny, designerski dywanik.


XOXO

33 komentarze:

  1. Czekam w pracy na twoje pomysły z niecierpliwością. Kolejny rewelacyjny pomysł.
    pozdrawiam Mika ze Stargardu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. niesamowity pomysł a efekt przerewelacyjny!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Niesamowity pomysł. Jestem w szoku, że z bluz może powstać coś tak pięknego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tylko z bluz. Z koszulek, sukienek itp. ubrań ;)

      Usuń
  4. super pomysł.. pieknie wyglada. mam tylko pytanie o praktycznosc.. tzn taki pofalowany nie powoduje ze sie o niego potykacie ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to wytwór artystyczny. Ma ozdabiać wnętrze. Oczywiście, że można się o niego zahaczyć jeśli będzie na środku pokoju. Jeśli jednak będzie przy łóżeczku, toaletce czy w innym miejscu gdzie nie ma głównej komunikacji to bez problemu. Można taki dywanik przymocować do maty antypoślizgowej, wtedy jego obrzeża będę przytwierdzone i ryzyko będzie zminimalizowane ;)
      pozdrawaim

      Usuń
    2. Diana :) u mnie często artyzm walczy z praktycznoscią.. a ze sama ciagle jestem w siniakach ( przez rok miałam siniaki na wysokosci uchwytów do szuflad przy łózku zanim sie nauczyłam w okoł niego chodzic ;p ) stąd to moje pytanie :) bo artyzmu dywanikowi nic nie ujmuję :D

      Usuń
  5. Hej dziewczyno.
    Jesteś mega uzdolniona. Jak oglądam twoje prace to jestem w szoku. Wyobraźnia to chyba nie pozwala Ci spać, co ?
    pozdro

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem pod wrażeniem, łał !!!!!! Ale rewelacyjny pomysł, dywanik świetny. Masz pomysły Kochana nieprzeciętne !!!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jesteś rewelacyjna Kochana, w życiu by mi to do głowy nie przyszło, a wyszło bardzo oryginalnie. Dywanik jest super!

    OdpowiedzUsuń
  8. Również podążam z gratulacjami dla pomysłu i wykonania :))) Mega projekt w dodatku niskobudżetowy wart naśladowania!
    Pozdrawiam gorąco :)
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  9. Skąd ty kochana czerpiesz te wszystkie pomysły?

    OdpowiedzUsuń
  10. Kolejny raz zbieram szczękę z podłogi! Jesteś niesamowita!

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyszedł świetnie :)
    Ściskam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  12. świetny pomysł i naprawde dobre wykonanie. Myśle, że już nie wyrzucimy starych bluz tylko zrobimy lepszy użytek :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Rewelacja :) Właśnie szukam pomysłu na dywanik do sypialni i to jest strzał w dziesiątkę. Teraz troszkę czasu i cierpliwości i może się uda. Tobie wyszło doskonale. Podziwiam i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny dywanik. Co za pech, że nie mam żadnej starej bluzy ;) Pozdrawiam i zapraszam do mnie na candy ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny, już dawno nosiłam się z zamiarem ale jakoś mi nie wychodziło a Tobie wyszło pierwsza klasa ;) Teraz znowu marzę o takim dzierganym ale jak zwykle nie mam czasu, żeby się zabrać ... Buźka!

    OdpowiedzUsuń
  16. inspirujące jak zwykle ;-)) coś mi się w głowie już lęgnie....
    dywanik super!!
    całuski

    OdpowiedzUsuń
  17. Efekt świetny, dywan niepowtarzalny, cóż tu więcej dodać? Życzę więcej takich pomysłów! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Fajny pomysł :) Tylko muszę wykopać jakieś wdzianko, które można pociąć :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Rewelacja! Cudotwórczyni z Ciebie!:-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ale czaaaaad! :) Masz łeb!

    OdpowiedzUsuń
  21. Diana skąd ty bierzesz pomysły?! super wyszedł Ci ten dywanik!

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  23. Faktycznie bardzo fajny pomysł i muszę przyznać, że ja również jestem wielkim fanem dywanów. Nawet całkiem niedawno czytałem na stronie https://expodom.pl/dywan-do-pokoju-dzieciecego-jak-wybrac-odpowiedni-dywan/ jak należy wybrać odpowiedni dywan do dziecięcego pokoju. Myślę, że już teraz wiem co kupić.

    OdpowiedzUsuń