wtorek

Biurko dla mojego synka - DIY - 100% upcykling

Dzisiaj pokażę Wam biurko, które zrobiłam z myślą o moim synku.

biurko z palet DIY,jak zrobić biurko z palet,meble z palet,blog DIY,ponowne wykorzystanie palet,młodzieżowe biurko z palet,transfer na drewnie


Jakiś czas temu dostałam propozycję udziału w bitwie blogerów.

Dostałam 3 palety i 3 elektronarzędzia marki Bosch (wkrętarkę, szlifierkę i wyrzynarkę)

Miałam zrobić projekt, bez narzucanego z góry tematu.

Bez chwili zastanowienia podjęłam wyzwanie i zrobiłam biurko do pokoju synka, wraz z dodatkami w postaci organizerów, szyldu i ozdobnych domków.

industrialne biurko,biurko z palet DIY,jak zrobić biurko z palet,meble z palet,blog DIY,ponowne wykorzystanie palet,młodzieżowe biurko z palet,transfer na drewnie,styl loft,biurko industrialne,blog wnętrzarski

organiezer na biurko z palety,jak zrobić nbiurko z palet krok po kroku,transfer na drewnie,kolorowe litery malowane

biurko z palet DIY,pinezki jako ozdoba,upcykling,jakie biurko do pokoju młodzieżowego,malowanie drewna,transfer na drewnie,meble z palet DIY,najlepsze meble z palet
 
Postanowiłam wykorzystać każdą najmniejszą część z trzech palet, które dostałam. Prawdziwy upcycling, zero strat!!!
Do wykonania projektu potrzebne będą: 3 palety, wiertarko-wkrętarka, szlifierka, wyrzynarka, 2 koziołki (11 zł/szt.), wkręty, pinezki, farba akrylowa do drewna, drukarka laserowa (potrzebna do wydrukowania wzoru), rozpuszczalnik nitro, 2 szt. cienkich listewek 100 cm.
Moje biurko ma wymiary: głębokość 60 cm, długość ok. 184 cm.
1. Przycinamy dwie palety na głębokość 60 cm. Kładziemy je obok siebie i przycinamy na długość ok. 180 cm. Dociętą krawędź ustawiamy wewnątrz blatu.
2. Z odciętych części palety odrywamy przy pomocy śrubokrętu końcowe deski (oryginalne zakończenie). Z blatu również odrywamy ostatnią deskę (znajduje się tuż przy cięciu) – użyjemy jej później. Teraz składamy blat w ten sposób, żeby paleta miała oryginalne końce, tylko była węższa. Dłuższą deskę kładziemy odwrotnie niż idą wszystkie w poprzednich rzędach – to dodatkowo połączy palety. Odmierzamy odległość 60 cm i przykręcamy wkrętami deski. Uważajcie, żeby wszędzie była taka sama odległość.
3. W miejscu łączenia dwóch palet przykręcamy je do siebie przy pomocy długich wkrętów w miejscu, gdzie znajdują się drewniane kostki – to najbardziej wytrzymałe miejsce.


meble z palet,upcycled wood, jak zrobić biurko z palet,bosch,blog DIY zrób to sam krok po kroku biurko z palet,

4. Teraz nogi. Koziołki kupicie w każdym markecie budowlanym. Odkręcamy z nich metalowe zawiasy. Rozkładamy koziołki na taką szerokość, żeby ich wysokość miała 60cm. Gdy są dla nas za szeroko rozstawione – przycinamy je od spodu. Mierzymy odległość między rozstawionymi poprzeczkami. Deski, które zostały nam z drugiej palety, przycinamy na żądaną długość. Deski przykręcamy do jednego i drugiego koziołka. Standardowa wysokość biurka to około 75 cm.

 
drewniane koziołki,biurko do pokoju dziecka,hipsterskie biurko DIY,zrób to sam DIy biurko,co można zrobić z palety,blog wnętrzarski DIY


5. Wystające kanty desek wyrównujemy przy pomocy wyrzynarki, a następnie wygładzamy przy pomocy szlifierki. Górne listewki koziołków musimy przyciąć na szerokość 55 cm, żeby nie wystawały spod blatu.
6. Na jednym z koziołków zrobiłam poprzeczki na zawieszenie książek. Do tego potrzebujemy dwóch cieniutkich listewek 100 cm. Przecinamy je na pół i przy pomocy gwoździków przyczepiamy do jednego z boków koziołka. Odstępy między nimi to ok. 10 cm.
7. Trzecią paletę rozbieramy na części pierwsze. Jej deski posłużą nam do wypełnienia ubytków w blacie biurka, więc robimy to delikatnie. Podważając gwoździe, delikatnie je wyjmujemy przy pomocy obcęgów. Deski przycinamy na odpowiednią długość i przykręcamy w wolne miejsca w blacie. Nie każda pasuje, wtedy musimy poprzesuwać istniejące deski.
8. Gdy mamy wypełnione puste miejsca w blacie, przycinamy odstające elementy i zabieramy się za szlifowanie blatu. Gdy blat jest już równy i gładki, szlifujemy boki, przód i tył blatu. Szlifujemy również blaty dolne, które zrobiliśmy w koziołkach.

 
szlifowanie drewna w warunkach domowych,krok po kroku biurko z palet,tutorial DIY biurko drewniane,blog DIY blog z tutorialami,blog o majsterkowaniu,kobieta majsterkuje


9. Gdy wszystko jest wygładzone, czyścimy blat zmiotką, a następnie mokrą szmatką.
10. Blaty malujemy rozwodnioną farbą w kolorze białym (akrylowa farba do drewna) – dwie warstwy. Dodatkowo blat został jeszcze delikatnie pomalowany smugami szarej farby. Boki blatu i boki pomalowane są farbą w kolorze szarym.
11. Gdy wszytko wyschnie, zabieramy się za ozdabianie. Przód blatu i nóg ozdobiłam pinezkami tapicerskimi, które miałam z odzysku. Wy możecie w tym celu użyć zwykłych pinezek. Przybijamy je młotkiem w równych odstępach.
12. Kolejny etap to wzory na blacie. Wybieramy obrazek, który drukujemy na drukarce laserowej w odbiciu lustrzanym. Przykładamy w odpowiednim miejscu nadrukowaną stroną do drewna. Zakładamy rękawiczki, kawałek waty namaczamy w rozpuszczalniku nitro i namaczamy wacikiem nasz obrazek. Obrazek odbija się na drewnie. Po chwili całość woskujemy.
13. Przy pomocy wkrętów mocujemy nogi od spodu do blatu.

tutorial transfer na drewnie krok po kroku,DIY jak zrobić transfer na drewnie tutorial,blog DIY
 
 14. Zostały nam jeszcze kostki i deseczki. Z tego zrobimy dodatki na biurko. Deskę docinamy na wymiar taki, żeby zmieścił się na niej napis (jaki chcemy). Kolejną deskę docinamy na kształt domków. Wszystkie elementy szlifujemy i malujemy farbą akrylową. Na deseczce możemy odrysować imię synka, na domkach cyferki, a na kostkach litery. Małym pędzelkiem wypełniamy kontury. Wiertarką nawiercamy otwory – będą to organizery na kredki. W deseczce nawiercamy dwa otwory, w których umieścimy sznurek do zawieszenia tabliczki.

ozdabianie drewna krok po kroku,organizer na biurko z puszki DIY tutorial,majsterkowanie kobiet blog, wnętrza,

 Tak jak widzicie – z trzech palet możemy zrobić fantastyczny komplet, bez jakichkolwiek odpadów.
Wszystko wygląda może na dość trudne, ale w rzeczywistości takie nie jest. Wystarczy odrobina wyobraźni, dobry plan, dwa albo trzy popołudnia i spersonalizowane biurko wraz z dodatkami będzie u Was w domu.

biurko drewniane,organizery i dodatki na biurko z palety,co zrobić z palety krok po kroku,malowanie liter na drewnie,jak wykorzystać puszkę DIY

biurko tutorial krok po kroku,opis jak zrobic biurko,co można zrobić z palety,DIY zrób to sam biurko,jasne drewno,dodatki inspiracje blog wnętrzarski

XOXO

33 komentarze:

  1. Świetne biureczko! Bardzo podobają mi się detale i sposób w jaki je wykończyłaś_ synek pewnie mega zadowolony!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, robiłam z myślą o nim :) Stąd te detale ... ustalaliśmy wspólnie :)
      pozdrawiam

      Usuń
  2. rewelka :) czekałam na nie w pełnej krasie :) zdolniacha jesteś

    OdpowiedzUsuń
  3. Kochana, ja mam wrażenie,że dla Ciebie nie ma rzeczy niemożliwych a wyrzynarka,wiertarka nie są Ci obce :) Biurko jest mega,syn powinien być dumny z takiej mamy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. zadanie wykonane - już zagłosowałam :) MEGA zdolna z Ciebie kobieta! Nie ma co jesteś bohaterem swojego domu !
    pozdrawiam serdecznie,

    OdpowiedzUsuń
  5. Poradziłaś sobie Świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Rewelacja! Pomysłowa z Ciebie dziewuszka i do tego jaka zdolna SUPER

    OdpowiedzUsuń
  7. Diana biurko absolutnie świetne! Zdolna jesteś dziewczyno:):) Pozdrawiam ciepło!:):)

    OdpowiedzUsuń
  8. Głos już jest. Bo realizacja baaaaaardzo mi się podoba! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. REWELACJA!!!!! jak Ty już coś zrobisz to szczękę człowiek gubi:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetnie dałaś radę, piękny projekt i wykonanie, głos oddany:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super!!! Projekt takiego biurka wygląda rewelacyjnie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale fajne! Na początku myślałam, że to jakieś zdjęcie z magazynu. Świetna robota. Głos oddany! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Poszlo, wiadomo 4xTak :* Trzymamy kciuki :*

    OdpowiedzUsuń
  14. Genialne, jest fantastyczne!
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Powtórzę sie, ale co tam, zdolna z ciebie babka!!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Genialne!!! lecę oddać głos ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Docieram do takich perełek ze znacznym opóźnieniem, ale mój zachwyt nie mniejszy! WOW!

    OdpowiedzUsuń
  18. Biurko swietne, gratuluje! Ale ja zauroczyłam sie tym stołeczkiem! Skąd jest?

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne, świetne wykonanie, pomysł i wykończenie. Jestem pod wrażeniem :) pozdrawiam i zapraszam do mnie
    http://spiew-mojej-duszy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Podoba mi się. Ostatnio marzy mi się łóżko z palet.

    OdpowiedzUsuń
  21. Twoje biurko to najfajniejszy mebel wykonany z palet, jaki do tej pory widziałem. Brawo!

    OdpowiedzUsuń
  22. Fajne biurko :) Ciekawy pomysł z koziołkami zwłaszcza że kosztują 15-20 zł. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Wooow, i wszystko sama? Ile czasu zajęło jego zrobienie?

    OdpowiedzUsuń
  24. Ale świetny pomysł. Marzy mi się właśnie łóżko z palet i materac rehabilitacyjny, a do kompletu przydałoby się takie biurko :) Szkoda tylko że człowiek ma tak mało czasu żeby się za to zabrać...

    OdpowiedzUsuń
  25. Genialny pomysł! Muszę sobie takie zorganizować do mojego domowego biura. Mój mały sejf biurowy idealnie by do niego pasował.

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo dobrze wykonane i solidne biurko - widać że ktoś się naprawdę postarał i jakość wykonania rewelacyjna.

    OdpowiedzUsuń
  27. Jeśli planujecie kupić wygodne biurko dla swojego dziecka, to polecam ofertę sklepu internetowego https://fly-desk.com. Mają tam bardzo duży wybór wysokiej klasy mebli tego typu.

    OdpowiedzUsuń