środa

Białe deski nad biurkiem ... DIY

Pokój córki od początku robię sama ... nie idzie to może zbyt szybko ... ale jedno Wam powiem ... dopnę wszystko na ostatni guzik sama ... kobieta może obejść się bez "fachowca" - jeśli tylko ma na to ochotę oczywiście !!!

Biurko, a dokładniej przestrzeń nad nim ... o tym dzisiaj będzie ...

białe deski,jak malowac drewno na biało,deski na ścianie krok po kroku,DIy białe deski

Z doświadczenia wiem, że deski to wspaniała alternatywa dla tradycyjnych, pomalowanych farbą ścian. Sprawdzają się w mojej pracowni i dają wiele możliwości. Dodatkowo ... cóż uwielbiam je !!!

Postanowiłyśmy z córką zrobić białą wersję desek nad jej biurkiem :)
malowanie desek krok po kroku,jak malowac deski żeby były biuałe,czym malować deski na biało DIY

Spokojnie to nic trudnego, jeśli tylko chcecie zrobić deski u siebie bez problemu dacie radę. Poniżej mały instruktaż:

1. Potrzebujemy: deski (moje są pozostałością w 2 gatunku, model w pióro), listewki, gwoździe, wyrzynarkę, młotek, pędzel, farbę akrylową do drewna, chętne rączki :)

jak umocowac deski na ścianie,instrukcja mocowanie desek na ścienie DIY blog

2. Przymocowujemy do ściany listewki. Moje maja rozmiar 3*1cm. Jeśli chcemy mieć deski w poziomie, to listewki mocujemy w pionie. Wystarczy umieścić je co 90 cm. Najlepiej zacząć od początku i końca ściany i pośrodku umieścić jedną lub dwie, w zależności od długości ściany. Oczywiście mocujemy je do ściany przy pomocy kołków montażowych. Trzeba użyć wiertarki :)

jak umocowac deski na ścianie,instrukcja mocowanie desek na ścienie DIY blog

3. Deski mocujemy od góry, żeby ewentualne docięcie zostało na dole. Pierwsza deska jest bardzo ważna. Musimy przy użyciu poziomicy ustawić ją dokładnie w poziomie i przybić gwoździkami z małymi łebkami. Gwoźdźmi celujemy w listewki wcześniej przymocowane do ściany. Tak, żeby gwóźdź przez deskę trafił w listewkę, która jest pod spodem. Docinanie desek nie jest trudne. Dokładnie przeniesienie wymiarów ze ściany na deskę za pomocą miarki jest najistotniejsze. Jeśli nie macie wprawy w posługiwaniu się wyrzynarką, tnijcie powolutku po narysowanej wcześniej linii.

deski w domu na ścienie,inspiracje deski na ścienie DIY blog majsterkowanie DIY

4. Docinamy kolejne deski, mocując je przy użyciu gwoździ.

oświetlenie nad biurkiem DIY, jak umocować deski na ścienie DIY

5. Tak wyglądają deski bez malowania. Podobały mi się, ale to w końcu pokój córki ... ona wybiera.

jakie deski na ścienę,blog majsterkowanie DIY,inspiracje deski na ścienie

6. Oczyszczamy deski przy pomocy suchego pędzla i bierzemy się za malowanie. Użyłam białej, akrylowej farby do drewna. 
Tak wyglądały deski po pierwszym malowaniu. Widać nadal zarys słoi.  

white wood DIY,białe deski jak malowac, blog DIY majsterkowanie deski malowane na biało

white wood inspirations,blog majsterkowanie diy,malowanie desek na biało

7. Tutaj już po trzeciej, cienkiej warstwie farby.

white wood inspirations,blog majsterkowanie diy,malowanie desek na biało,blog DIy poland,majsterkowanie kobiet malujemy deski na biało DIY krok po kroku

8. Oczywiście ostateczny wygląd desek zależy od Waszych upodobań. Mogą być naturalne, ozdobione transferem jak w mojej pracowni, kolorowe, jednolite ...

Ściana nad biurkiem to nie jedyne miejsce w pokoju, gdzie położyłam deski :) Zdradzę tylko tyle, że kolejne czekają na malowanie ... i są ustawione w pionie ... ale o tym następnym razem :)

Ktoś zapałał miłością do takiej ściany ??? Jeśli tak to do dzieła !!!

Jutro porównanie PRZED i PO ...
XOXO

25 komentarzy:

  1. Kochana ja już się zakochałam w tej ścianie. Myślę gdzie by taką zrobić. Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna ściana, ale u mnie jeszcze trzeba by było wiertarki użyć, ściany jak skały , nie da się gwoździa wbić.
    A następny pewnie zagłówek albo zabudowa grzejnika. czekam dalej ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. HAHA oczywiście, że trzeba użyć wiertarki :) Inaczej nie miałyby szans się utrzymać :) Myślałam, że to oczywiste;) Zmieniłam już w instrukcji, żeby ktoś się nie porwał z gwoździami na murowaną ścianę ...

      Usuń
  3. Kobieta jak chce to potrafi!

    OdpowiedzUsuń
  4. Super pomysł na ścianę! :)
    przymierzam się do pomalowania drewnianych drzwi, mogłabyś napisać dokładnie jakieś farby użyłaś? i gdzie ją kupić?
    dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jak zwykle widać Wasz talent do tworzenia, wyszło świetnie. Zdjęcia ładnie obrazują krok po kroku, szkoda że takie malutkie :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Super pomysł no i wykonanie naturalnie :)) Bardzo ciekawią mnie te deski w pionie, bo chyba jednak w takiej wersji bardziej mi się podobają :)
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Brawo dziewczyny! Jestem pod wrażeniem :) Ale sama bałabym się za to zabrać :)
    Pozdrawiam
    marta

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo mi się podoba!!!! Kiedyś sobie też takie sprawię, bo masz rację, jest tyle możliwości ich wykorzystania!

    OdpowiedzUsuń
  9. Rewelacja...szalenie mi się podoba...myślę nad czymś podobnym za wezgłowiem łóżka w sypialni;)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  10. W bieli pieknie się prezentują :)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękna ściana, gratulacje :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam deski w kolorze bieli :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Przydatny artykuł. Dodaję Twój blog do listy na: http://blogi-o-projektowaniu.blogspot.com/.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ładnie ;) ..i do tego białe :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pięknie Ci to wyszło! Zgadzam się, kobieta da sobie radę! Ja ostatnio sama robiłam remont dwóch pokoi, pestka! :D
    Zapraszam http://beautifulsolution.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Kobieta z samozaparciem, kibicuje!

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale twoje dzieci maja z Tobą dobrze!!!!

    OdpowiedzUsuń
  18. Super pomysł :) Właśnie zrobiłam sobie projekt do mojej pracowni i również wzięłam pod uwagę deski nad biurkiem, tylko że pionowe. Nie wiem jeszcze czy tak będzie ale plany są :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jestem pod wrażeniem Twojej dokładności i zawziętości.Robota wykonana perfekcyjnie i efekt zachęcający do innego nieboazeryjnego spojrzenia na deski,BRAWO!

    OdpowiedzUsuń
  20. Super! Też robiłam kiedyś w podobny sposób boazerię w swojej kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Poleca Pani jakąś farbę? Bo nie mogę nigdzie znaleźć dobrej i wydajnej :(

    OdpowiedzUsuń